חופה ומעשים טובים - מסביב לחתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חופה ומעשים טובים

הזדמנות לשלב את יומכם המאושר באושר למען אחרים

מסביב לחתונה

אתם עומדים לפני אירוע של "פעם בחיים". לחלק מכם זו יכולה להיות הזדמנות להעניק במלוא מובן המילה, מבלי לגרוע מההילה והזוהר של יומכם המיוחד.  בואו לקרוא על ג'ולי בנדטסון ולתרום גם אתם

 ג'ולי בנדטסון, בת 25, עומדת להתחתן בחודשים הקרובים. כמו כל הכלות היא עסוקה בלבחור קייטרינג לחתונה שלה. רק שאצל ג'ולי יש שיקול נוסף והוא לא פחות חשוב. לדאוג לתרום את עודפי המזון של יום שמחתה עבור אנשים נזקקים.
בכל אירוע נזרקים מידי יום ק"ג רבים של בשר, ירקות, תוספות יוקרתיות ומאפים משובחים שיכולים להאכיל ולהעשיר את תזונתם של אלה שאין ידם משגת מזון בריא, עשיר ומגוון.

ג'ולי מרכזת תחום מתנדבים בקטיף, בארגון לקט ישראל, ארגון התומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות מאות עמותות. הארגון מקיים מגוון פעילויות ארציות המבוססות על הצלת עודפי מזון, החל מקטיף בשדות חקלאיים ואיסוף מזון מבושל ואפוי, דרך רכישות מזון מרוכזות, ועד לתמיכה מקצועית בתחום בטיחות המזון ותזונה נבונה. כל זאת תוך דאגה לשמירה על איכות הסביבה.

בישראל חיים למעלה מ- 1.8 מיליון אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, בניהם יותר מ- 850 אלף ילדים. לקט ישראל שם לו למטרה לספק מזון, תשתיות ותמיכה מקצועית לעמותות לנזקקים. הארגון הוקם כמיזוג של שתי עמותות המזון המובילות "משולחן לשולחן" ו"לקט בנק מזון", והוכר ע"י רשת בנקי המזון הגלובלית GFN, ארגון הפועל לחיזוק עמותות מזון ברחבי העולם, כבנק המזון הלאומי של ישראל.

 ג'ולי ובן זוגה

ג'ולי הגיעה לארגון לפני כשנה, באופן מקרי בתהליך של חיפוש עבודה ושליחת קורות חיים באתרים המוכרים לחיפוש עבודה דרך האינטרנט. אבל לדבריה: "לקט ישראל בשבילי הוא קודם כל בית, אני מגיעה מידי בוקר כדי לפגוש חברים שהם גם אנשים טובים שהעבודה שלהם היא שליחות. כל יום שאני והחברים שלי לעבודה נמצאים פה, אנחנו עוזרים לעוד ועוד משפחות לקבל את המזון הבסיסי שהם זקוקים לו."

במהלך עבודתי בארגון עבדתי בפרויקטים נוספים ואני מכירה מקרוב את הפרויקט שאיתו הארגון החל את פעילותו לפני 9 שנים: פרויקט "משולחן לשולחן". בפרויקט זה המתנדבים שלנו אוספים עודפי מזון בסוף הערב מאירועים שונים ומקומות מגוונים כמו חתונות, קניונים, מסעדות וארוחות בחדרי אוכל וכל מי שנותר עם עודפי מזון אפויים ומבושלים שניתן להעביר למי שזקוק למזון. עודפי המזון הנאספים מועברים בקירור ישירות לנזקקים. במהלך שנה לקט ישראל מצליחים להציל כמיליון ארוחות!

כיאה למי שעובדת בארגון מזון למען האחרים, היא עדין לא החלה להסתכל על שמלות כלה אבל היא כן עסוקה ביחד עם בן זוגה, בסגירת אולם לחתונתה ובבדיקת ספקים שאתם תרצה לעבוד. "בבחירת המזון חשוב לי מאד שהמזון יהיה טרי וטעים כמובן, אבל חשוב לי לתת את הדעת ולבדוק קייטרינג מוכן לתרום את המזון בסוף האירוע ללקט ישראל. הרי מדובר במזון שהמשפחה החוגגת משלמת עליו, אז כדאי לדאוג שהעודפים, ותמיד יש עודפים יועברו כדי לשמח אנשים אחרים שידם אינה משגת."

"אני מאמינה שהשמחה של החוגגים תהיה גדולה יותר אם הם ידעו שיש אנשים נוספים שיכולים לשמוח גם הם ולקבל את המזון לו הם זקוקים." לקט ישראל דואג לנושא התפעולי החל מאחסון בקופסאות חד פעמיות, דרך העברת המזון בקירור לעמותות התומכות בנזקקים, כבר באותו הערב.

אחרי שאתם נהנים אתם יכולים לתרום לכך שאנשים נוספים ייהנו – ללא כל מאמץ מצדכם.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים