אליהב שאשון 2012 - שמלות כלה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

אליהב שאשון 2012

הקולקצייה החדשה ועוד קצת

שמלות כלה
לפני חמש שנים בחר אליהב שאשון (אז, חנן ששון), לשנות את שמו כדי להיוולד מחדש. היום, חמש שנים אחר כך עם עזרה קטנה מה"קודיה" (חקר משמעות השמות בהתאם לתאריך הלידה), נראה כי שמו של אדם באמת מעיד על גורלו. עם סבלנות של אדם למוד ניסיון חיים, חום של בית מרוקאי ובעיקר רצון להציג בפעם הראשונה את עצמו כפי שהוא באמת, משיק אליהב שאשון את קולקציית שמלות הכלה של 2012.

 אליהב והמודל.  צילום: סטודיו דרור כץ

צילום: סטודיו דרור כץ    צילום: סטודיו דרור כץ 

6:30 בבוקר, בתל אביב מנקה הרחובות עוד אוסף את האשפה לפני שהעיר שלא ישנה תתעורר ורק אליהב שאשון כבר מכין, גוזר, מנפח ומצמיד אביזרים לרכש הברזילאי שלו (ולא מדובר בחברה).   
בסטודיו גדול ומואר של אחד מצלמי האופנה הגדולים, אליהב שאשון נראה נרגש ושליו בו זמנית, כחתן המחכה לכלתו, הלוא היא הקולקציה של 2012 והזמן עוצר מלכת.   

הוילון שמאחוריו מתרחש הקסם. צילום: סטודיו דרור כץ






"משתדל ללחוש במקום לשאוג", היום, לא מנסה עוד שאשון להצהיר בפומפוזיות או לתבוע את מקומו בשורה הראשונה של מעצבי שמלות הכלה, הוא כבר חלק מהם. רק בן 28, אך במבט עמוק ומחושב, מספר שאשון כי מדובר בקולקציה שנולדה מהקשבה. הקשבה לעצמו, הקשבה לסביבה ובעיקר, הקשבה לכלות העוברות אותו יום יום. "ככל שאני יותר במכירה אני יותר בעיצוב", כך הוא מגדיר את יכולתו להיות פעם בתפקיד המוכר ופעם בתפקיד המעצב המפרים אחד את השני. זו למעשה משנתו של שאשון, "אסור לנו לקבע עצמנו במסגרות, אלא לפרוש כנפיים". למידה עצמית, מדגיש זאת שאשון, כאילו גם לומר לעצמו "התבגרתי".


אליהב עם שמלה נוספת. צילום: סטודיו דרור כץ
 
אולי קצת מפתיע, אך המוזה והשראתו הגדולה ביותר היא דווקא אחותו, לריאן (ר"ת "לי רינן י' את נפלאותיו"), הקטנה ממנו ב- 9 שנים, שגם את שמה בחר להחליף (ברשותה כמובן), לפני שלוש שנים. לטענתו, שמות עיצוביו הגדולים והיפים ביותר נגזרים משמה ואין אדם בעולם אליו הוא מרגיש קרוב ופתוח כפי שהוא איתה. ואכן, גם מהצד, כאשר מסתכלים על עיניה השובבות והגאות של לריאן (בעיקר כשהיא מזכירה לו את השתעשעותו ברצון לעצב שמלת כלה מעטיפות קרמבו), אין שום דרך להסביר את קשר האחים הזה מאשר במילה "פלאי". בלי דרמות או סיפור קורע לב שיחבר ביניהם, פשוט דוגמא מופתית של אחוות אחים, אליהב דואג להתהדר בנוכחותה לא פעם ושואב ממנה כוחות להתרוצץ ברחבי הסטודיו, מקפיד לא לדרוך על שני הכלבים שבמקום, לא לשפוך את כוס הקפה שהכינה לו עוזרתו ולסדר את הדוגמנית הברזילאית שהביא במיוחד לצילומים אלו, מאחורי וילון כהה אך שקוף.

אליהב ואחותו לריאן. צילום: סטודיו דרור כץ
 
בעוד נושא הקולקציה והבשורה המגיעה עימו עוסקים בעיקר בנשיות המתחדשת, בבדים הרכים וברצונו "להפשיט" את כוכבות העבר ממסכותיהן לאותן בגדים שנשמרו אז רק לחדרי חדרים, נוכל למצוא התייחסות כמעט ברורה להשפעותיה של השמלה המלכותית, אותה הציגה לעולם קייט מידלטון. לא עוד שמלות נפוחות המסתירות את קימורי הגוף הנשי, כי אם בדי שיפון, משי ותחרות, המהודקים יחדיו ומעטרים את גופה של הכלה כאילו צוירו עליה.

צילום: סטודיו דרור כץ

צילום: סטודיו דרור כץ

צילום: סטודיו דרור כץ

ולסיום, חמישה דברים שלא ידעתם על אליהב שאשון:
1. לו יכל לבחור מבין כל הנשים בארץ, היה מעדיף להלביש את יעל אבקסיס (לטענתו יש בה "מנגינה" פנימית מיוחדת).
2.הפנטזיה הפרועה ביותר שלו בנוגע לעיצוב שמלה היא שמלת כלה תוך שימוש בחומרי גלם מעולם המים ("הצבעים הזרחניים שיש שם לא קיימים בשום מסגרת אחרת").
3. הוא מעריץ מושבע של שני מעצבים גדולים אחרים – ויוי בלאיש וענבל דרור (לא מפסיק ללמוד מכולם).
4. הדבר הכי יקר לו בשולחן העבודה שלו הוא העיפרון (הוא ההתחלה של כל רעיון חדש).
5. הדבר שהוא הכי רוצה שכלות ידעו עליו כאדם הוא שהוא נותן את כל הנשמה (בכל מה שהוא עושה).

צילום: סטודיו דרור כץ

כתבות נוספות שיעניינו אותך

מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות