הופעת אורח - מוזיקה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

הופעת אורח

רעיונות להרכבים ואמנים לחתונה

מוזיקה

כמה רעיונות לאמנים והרכבים שיעשירו את הצד האמנותי של הערב ואפילו יהיו מסמר המסיבה (אחרי החתן והכלה, כמובן).


חזרה לשורשים 1:
מוסיקה מרוקאית  -
המוסיקה המרוקאית האוריינטלית אהובה על רבים, וליורם מיימון מלהקת סהרה יש הסבר מעניין לכך: "הבס וחיבורי הקצב של המוסיקה המרוקאית מבוססים על אותה המתכונת של מוסיקת האוס. זו מוסיקה שמחה מאוד ואנשים ששומעים אותה בחינה או בחתונה לא יכולים שלא לקום ולרקוד". בלהקה שבעה חברים המנגנים על תופים וכלי הקשה, דרבוקות, כינור, קלידים, בנדיר (תוף מרים גדול), וסולנה עלה ממרוקו לפני מספר שנים. להקת סהרה מופיעה בחתונות וגם בחינות. "אנחנו שרים בעיקר מוסיקה מרוקאית, וגם סגנונות אחרים כמו מוסיקה מצרית וטוניסאית, ומנגנים במשך כל החינה", אומר יורם. "המוסיקה שמחה מאוד וקצבית. אנחנו לובשים בגד עליון מרוקאי אותנטי שמוסיף לאווירה. הרפרטואר מותאם לאירוע ובטקס החינה הוא כולל שירים אופיינים לטקס, שהטקסט שלהם מדבר על חתן וכלה, על החינה עצמה ועל מתנות הזהב. השיר 'אל פהניה והניה הללה ערוסה פלעמריה הללה', שמשמעו הבעת נחת רוח מכך שרואים את הכלה באפיריון, הוא שיר מרוקאי ישן מאוד שלהקת סהרה עשתה לו עיבוד חדש, וכיום יש זוגות, לאו דווקא מרוקאים, שבוחרים לעלות לצליליו חופה".
tipbox

תוספת של פלפל - להקת פלפל, שמופיעה ביחד עם להקת ג'ארקה, מבצעת מוסיקה מזרחית אותנטית עם השפעות מצריות, טורקיות ומרוקאיות. להקת פלפל כוללת שתי רקדניות בטן ושלושה מתופפים על סוגי תופים שונים. יחד עם ג'ארקהההרכב כולל גם זמר, נגן כלי מיתר, נגן ניי (חליל ערבי), נגן בס ושני מתופפים נוספים. הלהקה מופיעה החל משלב קבלת הפנים. היציאה מהחופה מלווה במוסיקה מרוקאית ורקדניות הבטן מעוררות את השמחה. קטעי המוסיקה הם מקוריים, וקטעי השירה עם ג'ארקה הם עיבודים חדשים.

מזרחי כפול - ההרכב אונגקו-שרקיה מציג פן אחר של המוסיקה האתנית, כשהוא מבצע מוסיקה אוריינטלית בשילוב דאנס אלקטרוני. פירוש המילה שרקיה הוא רוח קדים, ואונגקו הוא המונח היפני למוסיקה. החיבור ביניהם מייצג את האופי המוסיקלי של ההרכב, מוסיקה אלקטרונית-אתנית.
הייחוד של אונגקו-שרקיה הוא בחיבור של הדי.ג'יי להרכב, כך שבשלב מסוים האירוע הופך לשילוב שבין חאפלה להאוס. ההרכב מבצע עיבודים לאלף לילה ולילה, אינתא עומרי, אלדין, שירים של ריטה, משינה ושרית חדד, בתוספת פיית'לס, ואפילו הסימפוניה החמישית של בטהובן זוכה לחידוש אלקטרוני-אתני. ההרכב מציע פתרון לערב כולו: תקליטן לאורך כל האירוע, ובשלב הריקודים מצטרפים הנגנים והרקדן.


חזרה לשורשים 2:
מוסיקה חסידית
לצד פריחתה של המוסיקה המזרחית בחתונות וההכרה כי בלעדיה קשה להגיע לשיאים שסוחפים את כל האורחים לרחבת הריקודים, ישנה חזרה למוסיקה יהודית שמקורה במזרח אירופה - המוסיקה החסידית. בדומה לאפקט שיוצרת המוסיקה המזרחית, גם מי שראה קהל רוקד בחתונה דתית לצלילי מוסיקה חסידית, ודאי התרשם מקסמה ויכולתה למשוך אל המעגל את כל הנוכחים. הרוקדים מלאי האנרגיה אינם מסתפקים בריקוד רצוף לצלילי מחרוזת שירים, ויוצרים את אחד משיאי הערב, כאשר קבוצות קטנות של גברים ונשים נושאות את החתן והכלה על שולחנות/ כיסאות, מקרבים אותם זה לזו, עד למפגש בין בני הזוג בעודם נישאים אל על.
איליה מגלניק מ"שלישיית כלייזמרים מגלניק" מספר על השינויים שחלו בביקוש למוסיקת הכלייזמרים: "היה שלב שרק ההורים רצו להזמין אותנו והזוג לא כל כך. בשנים האחרונות המוסיקה הכלייזמרית חוזרת ויש הרכבים רבים שמנגנים אותה בעיבודים מודרניים. היום יותר ויותר צעירים מזמינים אותנו כהפתעה להורים ולסבים. הקהל שלנו בדרך כלל לא דתי - אלה יוצאי קהילת אשכנז שרוצים לגעת בשורשים". music_2.jpg
השלישייה מנגנת בכינור, אקורדיון, קלרינט וסקסופון שירים שהיו מפורסמים כשכלייזמרים, נגנים חובבים, הופיעו בחתונות, בעיבוד חדש עם הרבה אלמנטים של מוסיקה מודרנית וקלאסית. איליה: "חיברתי מחרוזת המבוססת על השירים הפופולריים של יהודי מולדובה בשם 'בסאראביה'. בעונת הסתיו בבסאראביה היו עושים יין וחתונות והרבה מוסיקה. כיוון שהכלייזמרים היו אנשים מאוד ניידים שעברו מכפר לכפר, הם ספגו בדרך מהסגנונות המוסיקליים השונים ששמעו, לא רק מוסיקה יהודית, אלא גם רוסית. אנחנו למשל מוסיפים למוסיקה היהודית אלמנטים של מוסיקה צוענית". כליווי לחופה השלישייה מציעה לנגן קטעים מהסרט "כנר על הגג".
למיקי רוזנבאום יש תזמורת אירועים הפונה ל"קהל דתי לייט". "קהל כזה מחפש מוסיקה חסידית מסורתית ומוסיקת רקע מכל הסגנונות: ג'אז, אירית, ישראלית", הוא מסביר. "גם קהל לא דתי מזמין את התזמורת שתנגן מוסיקה חסידית ישנה שכולם מכירים, בסגנון קרליבך ולהיטים כמו 'עוד אבינו חי' ו'ישראל ישראל'. הקהל החילוני מגיב מצוין למוסיקה הזאת". התזמורת מנגנת בתופים, כלי הקשה, כלי נשיפה, כלים אתניים כמו מנדולינה וכינור, גיטרה חשמלית, גיטרה קלאסית וקלידים. 
"החתן מובל לחופה עם 'עוד ישמע בהרי יהודה', ונגן כלי נשיפה מלווה אותו. בשירה וריקודים מלווים הגברים את החתן לכלה לכיסוי ההינומה, ומשם לחופה. הכלה מגיעה חצי דרך עד שביל החופה עם הנעימה 'כיצד מרקדים לפני הכלה', מלווה על ידי הנשים. סדרנים מטעם החתן מהסים את הרוקדים וכולם משתתקים. הכלה נעמדת עם המלוות שלה ואנחנו מתחילים לנגן את השיר 'מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה' משיר השירים, בלחן חדש ושקט. שיר נוסף אפשרי הוא לחן עממי שחיברו לו את המילים של 'בואי בשלום'. שיר ירידה אפשרי מהחופה הוא 'שמח תשמח'.
"לאחר החופה, הקהל מוחא כפיים ומוביל את הזוג לחדר הייחוד. בשלב הזה האורחים נכנסים לאולם, והנגנים מנגנים מוסיקת רקע. איש קשר מודיע לנו כשהזוג יוצא מהייחוד, ואנחנו נותנים את האות ומבקשים מהחברים ללוות אותם לרחבה - ואז מתחיל השישו ושמחו - ההרקדה".

להקה עם חזון - בלהקת ויז'ן 11 נגנים וזמרים. הלהקה מורכבת מתופים, גיטרה בס, קלידים, כלי נשיפה - חצוצרה, טרומבון, סקסופון וחליל - עמדה של תיפוף על פחים, כינור, שני זמרים ושתי זמרות. הערב נחלק בין רוק ישראלי ישן, שירי שנות ה-60', ה-70' וה-80', מוסיקה שחורה, ובשעות המאוחרות, אפטר פארטי עם מוסיקה אלקטרונית, דאנס והאוס. הכל גרסאות כיסוי (קאברים) ובהופעה חיה.

נהגי הפרדות שרים בציבור - תלם חורין ופלג חרוזי מהרכב "נהגי הפרדות" עורכים חתונה נוסטלגית המלווה בשירה בציבור. ההרכב מגיע ליום האירוע עם שני זמרים, תופים (מערכת כלי הקשה), קלידים וגיטרה, ובמהלך כל הערב מנגנים שירי ארץ ישראל. בקבלת הפנים ובחופה יש מוסיקה בלבד, ואחרי האוכל נערך ערב שירה בציבור הכולל שירים ישראליים מכל התקופות - אהוד בנאי, מאיר אריאל, שירי להקות צבאיות, רוק ישראלי, ואפילו שירי פלמ"ח ושירים מתקופת העלייה השנייה. לאחר השירה בציבור הערב הופך ממש לדיסקו לצלילי הלהקה.

סינגל זוגי - אורלי צרפתי מ"עמק שירים" כותבת שירים מקוריים בסגנון ים תיכוני, שאותם ניתן להשמיע בחופה או בסלואו הראשון. אפשר לבחור בין פלייבק מוכן לבין לחן מקורי, בין הקלטת השיר באולפן לבין הופעה חיה עם פלייבק, הכל לפי הרצון והתקציב.

שורת המקהלה - מקהלת לי-רון מהרצליה, בניצוחה של רונית שפירא, פועלת מאז 1980. רפרטואר המקהלה כולל שירים מסגנונות מוסיקליים שונים, כמו ג'אז, קלאסי, אתני, פולקלור יהודי וישראלי ועוד, העוברים עיבוד לזמרה המיוחדת למקהלה. המקהלה נחלקת לשלוש קבוצות גיל: כיתות א' עד ו', כיתות ז' עד י"ב, והאנסמבל – בוגרים מעל גיל 18. במקהלה בנות ונשים בלבד (למעט בחור אחד), השרות בקולות גבוהים. ניתן גם להזמין את כל ההרכבים יחד. יש אפשרות לשירת א-קפלה (מקהלה בלבד) ויש אפשרות לליווי פסנתר.

כול האורחים קופצים רוקדים - רואי לוי, ממקימי להקת "שוטי הנבואה", מציע לכם הופעה חיה שתכלול את להיטי הלהקה, שהתפרקה בשנת 2007. רואי ממשיך בעשייה המוזיקלית. הוא מבצע הופעה עם מספר שירים בתחילתם או בעיצומם של הריקודים, או ראפים בלייב על פלייבק של השירים (עם התייחסות ייחודית לזוג). אפשרות נוספת היא הופעה חיה מלאה עם ההרכב המוזיקלי "רואי והחברה" הכולל בסיסט, קלידן, מתופף וחצוצרן.

אופרה אחרת - שירה גרין היא זמרת אופרה מקצועית שמופיעה בכל העולם, ולצד שירתה הקלאסית היא משולבת גם מוזיקה עכשווית. את המופע שהיא מציעה אפשר לקיים בשלבים שונים של החתונה. שירים לדוגמה: I Will Always Love You של וויטני יוסטון, שירים של אמה שאפלן, "מלכת הלילה" מתוך האופרה "חליל הקסם" של מוצרט, "רומיאו ויוליה", "פנטום האופרה" ועוד. המופע כולל תלבושות ססגוניות מהתקופה שממנה לקוחים הקטעים, כמו הרנסאנס או הבארוק. ניתן להוסיף ליווי של כנריות, סקסופוניסט, תזמורת סימפונית או מקהלה שלמה.

מי אמור, זה טרובדור! - חזי לוי, טרובדור (זמר סרנדות אהבה), זמר טנור וגיטריסט, הוא מהיחידים בארץ שמציעים לשיר ולנגן לאורחים שלכם בזמן קבלת הפנים או ללוות אתכם בדרך לחופה. לוי שר שירי אהבה וסרנדות בשפות ובסגנונות שונים. לוי מבצע את "She" של אלביס קוסטלו, "לס מואה טמה" של מייק ברנט, "אהבתיה" של שלמה ארצי, שירים של פאבארוטי, "הנערה מפנמה" בפורטוגזית ואפילו שיר חתונה תימני.


 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז