אחרי החתונה זה לא יעבור - איפור, שיער ולייף סטייל - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

אחרי החתונה זה לא יעבור

מחייכים כל הדרך לחופה

איפור, שיער ולייף סטייל

 

חשבת מה יקרה כשתחייכי מתחת חופה? כשכל הפרטים מסביב מתוקתקים, מתברר שרובנו לא רוצות להרוס את הרגע המושלם עם חיוך צהבהב. אז איך מלבינים שיניים, כמה זה עולה ומתי צריך להתחיל להתכונן: כל מה שאתן צריכות לדעת בשביל להתחתן עם חיוך צחור.  

מספר שיטות יכולות להחזיר את שיניכן למסלול הלבן, ולפי מומחים בתחום אפשר ליהנות מהלבנה בערך שנתיים מיום הטיפול, כלומר הרבה זמן מעבר לאירוע החולף שלשמו התכנסנו בעמוד זה.

קיימות שתי שיטות להלבנת שיניים: בקליניקה (מרפאת השיניים) או בתהליך המתבצע עצמאית על ידי המלבינה לעתיד, ובביתה. לכל אחת מהשיטות יתרונות משלה, וכדי להבין את התהליך לעומק הושבנו לשיחה את
ד"ר רותי צור, רופאת שיניים בעלת ניסיון של למעלה מ-15 שנה בהלבנת שיניים.

 זה נכון שמגיעות הרבה כלות לפני החתונה?  
"יש הרבה מאוד כלות שמגיעות לעשות הלבנה כחלק מהצחצוח וההתייפייפות הכללית. מקובל לדבר על כ- 50% מכלל המתחתנות – מספר שהולך וגדל -  שמבקשות להלבין את השיניים לקראת האירוע החשוב בחייהן. המעורבות הרגשית בנושא זה היא גבוהה מאוד וגון השיניים חשוב לכלות רבות לפחות כמו בחירת השמלה. מעבר לאירוע עצמו, שבו הן כמובן רוצות להיראות מושלמות, הן תמיד חושבות על הצילומים שבהם עוד יביטו הרבה מאוד שנים בן זוגן, חברים, משפחה וכמובן – הן עצמן. אלו שמבינות יודעות שהחיוך נמצא בפוקוס של כל תמונת חתונה".


חיוך של נסיכהעם מי בדרך כלל מגיעות הכלות למרפאה? האם גם החתן לעתיד ויתר המשפחה בעניין הלבנה?
"אין ספק שהמוטיבציה של הנשים מדביקה את החתנים - מדובר על 10% מהחתנים לעתיד שמבקשים להלבין - אבל השאיפה למושלמות באירוע מחלחלת בעיקר לאימהות, גם של הכלה וגם של החתן. הרבה פעמים מגיעות למרפאה שלי האימא של הכלה והאימא של החתן ולפעמים נשים דומיננטיות נוספות מהמשפחה שרוצות להיות 'פרפקט'. אני זוכרת היטב אימא של כלה שטופלה אצלי, שהתקשרה לספר לי שהפעם הראשונה שהיא חייכה לאורך כל מסע ההכנות הארוך לחתונה הייתה אחרי ההלבנה. חשוב להבין שיש לטיפול הכביכול טכני הזה המון השלכות רגשיות ונפשיות, הרבה מעבר להיבט האסתטי, שמשפיעות, כמובן לחיוב, גם על הביטחון העצמי.
בסך הכול משתלם לבצע את ההלבנה כמשפחה, משום שלפחות אצלנו במרפאה אנחנו מעניקים הנחה מכובדת לכמות מסוימת של אנשים מאותה המשפחה (או מאותו אירוע) שמזמינים טיפול יחד".

כמה זמן כדאי להיערך מראש כדי להספיק להגיע לחופה עם חיוך מנצנץ?
"מומלץ להגיע לבדיקה לפחות חודש וחצי - ורצוי חודשיים - לפני האירוע. 
ראשית צריך לבדוק - בהליך סטנדרטי - האם ניתן בכלל לבצע הלבנה לשיניים הספציפיות.
במידה והתשובה חיובית מתחילים מניקוי אבן במרפאה, ורק כשבוע לאחר הסרת האבן (כדי שהחניכיים יספיקו להירגע) אפשר להיכנס לתהליך ההלבנה".

האם הטיפול מתאים לכל אחד שרוצה גוון לבן יותר לשיניים?
"כפי שהזכרתי קודם, אפשר לדעת במאה אחוז רק אחרי הבדיקה הסטנדרטית – אז אנחנו יותר חכמים. יש אנשים שזכו מן הטבע לשיניים לבנות יחסית, והם רוצים גוון עוד יותר לבן, אבל זה בלתי אפשרי. יש את אלו ששואפים לגוון של טיפקס ממש – וכמובן שזה לא אפשרי. גם למי שיש נסיגת חניכיים ההלבנה לא מומלצת משום שהיא גורמת לרגישות גבוהה עוד יותר ולפעמים גם לנזקים ארוכי טווח ולא ברי תיקון.

בסך הכול, מתוך כ-50 אחוז מן הזוגות מתחתנים שמגיעים למטרת הלבנה, כ-35% יכולים לבצע את ההליך בצורה אפקטיבית. הנקודה התחתונה היא שחשוב להיבדק".

 מהן אפשרויות ההלבנה הקיימות כיום?
"ראשית, בכדי להבין את הליך ההלבנה צריך לדעת שהשיניים שלנו בנויות בצורת שתי וערב כשבתוכו ישנם חורים. צבעי המאכל נכנסים לחורים, והחומר של ההלבנה מנקה את הצבע (מלבין) את החורים הללו".

קיימות שתי שיטות הלבנה על ידי רופא שיניים - בקליניקה, ולמרבה ההפתעה, גם בבית.
"הלבנה במרפאה אורכת שעה. בזמן זה השיניים מולבנות ומשם יוצאים הביתה והטיפול נגמר. 
מכיוון שמדובר בטיפול אינטנסיבי ויסודי, תיתכן בחלק מן המקרים רגישות ולעתים אף כאב סביר, וגם זאת רק לזמן קצר שלא עובר את ה-24 שעות.
במקרה שבו המטופל מעדיף להלבין בבית אנחנו מכינים לו סד אישי בהתאם לטביעת השיניים שלו. באופן כללי, הלבנה ביתית היא יותר מסורבלת. מבצעים אותה באופן עצמאי בבית באמצעות חומר הלבנה שהרופא מספק. הקושי המרכזי הוא שיש לחבוש סד מיוחד ולא כל כך נוח על השיניים במשך שעתיים כל יום, לתקופה של כ-10 ימים. במקרה של הלבנה עצמאית החומר אף עלול לגלוש ולפעמים גם צורב מעט. הלבנה זו נמשכת זמן רב יותר מאשר בקליניקה משום שהחומר שמסופק הביתה הוא בריכוז נמוך בהרבה, וזאת כמובן על מנת שהמלבין לא יגרום לעצמו נזק".

 


מתי עדיף לבצע הלבנה במרפאה ומתי הלבנה ביתית?
"היתרון בקליניקה הוא שההליך קצר ומהיר יותר, התוצאות מיידיות והרופא נמצא בשליטה לאורך כל התהליך אם צצה בעיה. יש כאלו שרוצים להלבין ולא מוצאים את השעה לבוא למרפאה, ולהם עדיף להשקיע לפחות בהלבנה ביתית.    

ההמלצה האישית שלי היא על השיטה המשולבת, שתופסת תאוצה משמעותית לאחרונה ומאפשרת ליהנות מהיתרונות של כל גישה: מתחילים בהלבנה של שעה במרפאה וממשיכים בבית, אחת לחודש, עם הסד כדי לשמור על התוצאה. להבדיל מהלבנה ביתית, בשיטה המשולבת מדובר על שהייה בת שעתיים עם הסד, אחת לחודש בלבד, וזו כבר חוויה הרבה יותר קלה ומהירה.

 

חשוב להבין שההלבנה מחזיקה ברוב המקרים שנה או יותר, אבל אם דואגים ל'תחזוקה' מדי חודש, במסגרת השיטה המשולבת, ההלבנה עשויה להחזיק בערך 4 שנים (!). כלומר – מדובר בטיפול שעלותו בערך פי שתיים במחיר אבל הוא מחזיק פי 4 מהזמן ויסודי הרבה יותר". 

שימו לב: אם אתן מעשנות, הצהוב צפוי לחזור אל חייכן (וחיוככן) מהר יותר. פשוט זכרו לשאול את הרופא על חיזוק שמאריך את ההשפעה.

מה השיטה הפופולארית ביותר?
"ללא ספק – במרפאה עצמה. השיטה הביתית נטו כמעט ולא בשימוש, ומהגישה המשולבת נהנות כיום בערך 50% מן המלבינות וזה רק הולך וגובר".

מה ההמלצה למעשנים – ההלבנה אפקטיבית עבורם?
"מעשנים פשוט חייבים להפחית משמעותית את כמויות העישון כדי שההלבנה תהיה אפקטיבית ויראו ממש שינוי בגון השיניים. בכל מקרה מומלץ לבוא להתייעץ עם רופא השיניים שבוחן כל מקרה (ושיניים) לגופו". 

אפשר לעשות הלבנה ולהישאר עם כסף לירח דבש...?
"ודאי שכן. מדובר בטיפול שעלותו משתווה להוצאה על 3-4 מנות בחתונה, והתמורה האסתטית – שלא לדבר על הנפשית - שווה בדרך כלל הרבה יותר. למעשה, את מוזמנת להחליט בעצמך מה עדיף: החברים המביכים מהעבודה של אימא או שיניים צחורות, שיישארו כך זמן רב אחרי שהמבוכה תחלוף?"

אין לכן כסף או זמן כרגע ועדיין אתן רוצות לעשות משהו, העיקר שבחתונה תהיינה יפהפיות?
ובכן, ד"ר צור מצטערת לבשר לנו שאין 'תרופות סבתא' מוכחות שמסייעות בהלבנת שיניים, אבל מציעה טיפ פרקטי: להיפרד לתקופה מהמאכלים ומהשתייה שמכילים צבעי מאכל, ביניהם קולה. זה פשוט מונע מהשיניים להמשיך להצהיב. לידיעת המשתמשים בסודה לשתייה כאמצעי מאולתר להלבנה בבית: ד"ר צור מזהירה שזו "מבוצעת בדרך כלל באגרסיביות שמזיקה מאוד לחניכיים, לעתים בצורה שאינה ניתנת לתיקון". איך אומרים, אל תנסו את זה בבית.

ומה קורה כשלא ניתן טכנית להלבין את השיניים - האם צריך לוותר על חלום השיניים הצחורות?
"במקרים כאלו מציעים בדרך כלל מה שמכונה בשם  snap on smile: ציפוי שיניים קוסמטי לא פולשני שנצמד לשיניים ללא דבק וללא מגע ברקמות הרכות. מדובר על פטנט וגם כאן חייבים קודם לעבור בדיקת התאמה של רופא שיניים.
כדי ליהנות מהליך זה חשוב להגיע 3 חודשים לפני המועד שבו רוצים להיות לבנבנים, כי במקרה הזה הרופא לוקח מידות ושולח לארה"ב".

בשורה לא טובה לבעלי חניכיים מודלקות – הפתרון הזה כנראה לא בשבילכם.

ובכן...מה דעתכן, בחופה הזו תחייכו לבן?

בכל מקרה, שיהיה במזל!


 * ד"ר צור תשמח לייעץ ולענות לשאלות נוספות שלכן:
info@rutyzur.co.il.

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס