סלון כלות או כלה בסלון - איפור, שיער ולייף סטייל - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

סלון כלות או כלה בסלון

איפה כדאי לך להתארגן?

איפור, שיער ולייף סטייל

ברוכות הבאות לדילמה הגדולה של הכלות: היכן להתארגן ביום החתונה? האם לצאת מהבית ולהתארגן בחוץ ואולי עדיף שכולם יבואו לטפל בך בסביבה הטבעית שלך? אנחנו כאן לעזור לך להחליט. 

ראשית גילוי נאות, אני לכשעצמי מאפר ומעצב שיער המגיע ללקוחותיו. בעבר אף ניהלתי מספרה וגם סלון כלות. אין בכתבה זו כדי להמליץ לך על אחת מהאפשרויות, אלא רק לספק לך כלים להחלטה הטובה ביותר עבורך. יום החתונה הוא יום מרגש ולעיתים מלחיץ, ולפני הכל חשובה הנוחות והרגשתך הטובה. ולכן כדאי שתלכי אחר נטיות הלב. יחד עם זאת בכתבה זו מניתי את הבעד או הנגד שבכל שיטה, והצעתי מגוון פתרונות.

סלוני כלות "הכל בדיל אחד"
לעיתים, במקום בו שכרת את השמלה קיים גם מתחם מפנק לכלות, הנקרא במחוזותינו "סלון כלות", שם כבר תקבלי את כל שירותי היופי(מעצב שיער, מניקור, ומאפרת) כלולים במחיר השמלה. ראוי לציין כי שיטה זו אינה קיימת  בתל אביב, אך היא נפוצה יותר ככל שמדרימים או מצפינים מגוש דן.

כשבמחיר של שכירת השמלה כלולים גם שירותי היופי, סביר להניח שתחסכי אי אילו מאות שקלים. בסלון הכלות תקבלי את כל שירותי היופי תחת קורת גג אחת, תוכלי להסתובב בחלוק מגבת מפנק ונעלי בית, בין מעצב השיער למאפרת ולמניקוריסטית. אך מה יקרה אם לא תתחברי לסגנון עבודתם של בעלי המקצוע?  כלות רבות אינן יודעות שרוב הסלונים ינכו ממחיר השמלה את מחיר האיפור והשיער במידה ויחליטו להתארגן במקום אחר.

רצוי ומומלץ לבקר בסלון הכלות ביום עבודה שגרתי ולראות מה סגנון העבודה, איך המקום מתפקד בתנאי לחץ, והאם כולם עומדים בלוח הזמנים בייחוד בשעות הצהרים, השעות בהן הכלות צריכות לצאת לצילומים. כמו כן רצוי לבצע איפור ותסרוקת ניסיון וזאת על מנת להמנע מהפתעות.
סלון כלות מספק שירותי איפור ושיער גם למלוות שלך, לאמך ולחמותך, לאחיותייך וחברותייך. קחי בחשבון האם תרצי את כולם סביבך ביום שאת מתחתנת, כי מה שחשוב הוא הנוחות שלך.

בסלון הכלות יתנו לך להרגיש מיוחדת, יחכה לך ברוב המקרים ג'קוזי מפנק ואף תקבלי ארוחה קלה. קחי בחשבון שבאותו היום יהיו בערך עוד שש "מיוחדות" שיהנו מאותם השירותים, וכשכל אחת מגיעה עם המלוות שלה, לפעמים נוצר עומס. לכן רצוי לוודא אם יש לסלון הכלות "מכסת כלות" ואם הוא המקום מספיק מרווח לכמה כלות בעת ובעונה אחת.

במתחם הכלות נמצאת גם מעצבת השמלה , כך שאם יש פנצ'ר כזה או אחר עם השמלה, הכל ממש ליד האף, מצד שני, למה שיהיה?  על מנת למנוע "תקלות" של הרגע האחרון תמיד מומלץ לבצע מדידה אחרונה יומים לפני החתונה ולוודא  שהכל סודר לשביעות רצונך.

לחובבות השואו הרבה סלונים ירימו לכבודך וילון וינגנו מוזיקה כבקשתך בפעם הראשונה שחתנך המשתאה יראה אותך.

מספרות לכלות
לעיתים מעצב/ת השמלה יספקו לך שובר המקנה לך הנחה או דיל כלה אטרקטיבי במספרה המתמחה בסירוק איפור כלות. לא פעם מדובר במתחם יוקרתי ומפנק שיעניק לך את כל שירותי היופי תחת קורת גג אחת. בשיטה זו  מחיר הדיל אטרקטיבי אך הכוונה לאיפור ועיצוב שיער בסיסי. על מנת לא להיות מופתעת ביום החתונה בתוספות שונות למחיר, חשוב מאוד להבין עם מעצב השיער מה לא כולל הדיל: תוספות שיער למשל, ברוב המקרים יהיו בתוספת תשלום, כמו גם שכירת תכשיט שיער, ולעיתים תחויבי אפילו על הדבקת ריסים. רצוי לוודא את כל הפרטים על מנת שלא יהיו הפתעות.
גם כאן רצוי לבצע איפור ותסרוקת ניסיון וזאת כדי לראות אם התחברת לסגנון העבודה. במידה ונניח לא התחברת לסגנון של מאפרת הבית, ישנן מספרות שיאפשרו לך להביא מאפר/ת חיצוני. 

אם בסלוני כלות עשוי להיווצר עומס, הרי שבמספרות סביר להניח שבעיה זו תחריף, וזאת משום שהמספרה גם משרתת לקוחות באופן שוטף, ואינה יכולה להפסיק את פעילותה בגלל שאת מתחתנת. נסי לדמיין איך יכול להראות יום החתונה שלך אם שני מטרים ממך יעשו ללקוחה "החלקה יפנית" "ריחנית" במיוחד. בנוסף, לקראת הצהרים, שעת היציאה של הכלות, מגיעים גם שלל הצלמים, המתעדים את שלב ההכנות, וגם עובדה זו יכולה ליצור עומס, במקום שאינו מאורגן לכך דיו.  לכן  רצוי לוודא עם הבעלים אם קיימת מכסת כלות. במספרות שמכבדות את עצמן ישנו אגף נפרד ללקוחות שוטפים, או תזמון התורים של הלקוחות מבוצע בהתחשבות מלאה בכלות. יחד עם זאת חשוב שתגיעי לביקור פתע ביום עבודה וזאת כדי לראות איך הכל מתנהל במציאות.

את מאופרת למשעי. כעת נותר לך להחליט היכן להתלבש?
אם את בוחרת להתלבש בסטודיו של המעצב/ת , חשבי את זמן ההגעה, כולל פקקי תנועה, או  לחילופין, בחרי במספרה הקרובה פיזית לסטודיו של המעצב/ת.

להתארגן בבית או בבית המלון
כאן זהו העולם שלך. את מזמינה את המאפר/ת ומעצב השיער לממלכה שלך, לסביבה המוכרת שלך. ברור שלא יהיו עוד כלות, אבל יכול להיות שבת דודתך המעצבנת תהיה ממש בסביבה. רצוי ביום החתונה לאסוף סביבך רק את האנשים שהכי נוח לך איתם,  אם תמיד "שמח" אצלכם בבית, והנוכחות המשפחתית  היא צפופה ומחבקת מידי,אפשר תמיד לשכור חדר  בבית מלון, שיוכל לשמש אותך גם בליל הכלולות. מצד אחד זוהי הוצאה נוספת, אך מאידך היא תספק לך סביבה מפנקת במיוחד, ו"שקט תעשייתי".ישנם אולמות וגני אירועים המספקים לזוג הצעיר סויטת כלולות מפנקת הנמצאת במתחם האירועים, בדקי אם תוכלי לנצל אותה להתארגנות. כך תוכלי לצאת לאורחייך רעננה, לאחר הטאצ' הסופי של אנשי המקצוע.  ודאי עם אנשי המקצוע(מאפר, מעצב שיער)ששכרת אם הם גובים נסיעות על הגעה למקום ההתארגנות.

קיימת גם האפשות שמעצב השיער או המאפרת ילוו אותך לאולם כדי לבצע טאצ'אפים(תיקונים) או כדי לשנות את הלוק במהלך האירוע, בדרך כלל אופציה זו היא בתוספת תשלום.
כימיה - מכיון שתבלי עם אנשי המקצוע האלו זמן נכבד, רצוי שתרגישי כי קיימת כימיה וחיבור ביניכם ביום החשוב הזה.
בית זה לא מספרה - נכון שבמספרה הכל נגיש ומצוייד. ואם חסר משהו הכל תמיד בהישג יד. אך איש מקצוע אחראי יגיע עם כל הציוד הדרוש(אפילו מראה!!), ואף ציוד חלופי במידה ומשהו יחליט להתקלקל. ודאי כי המאפרת שלך מגיעה עם תאורה. הרי ידוע ש"אסונות איפור" מקורם באסונות תאורה. בדקי איזה סוג מוצרים היא/הוא משתמשים. ואל תוותרי לעולם על איפור ותסרוקת ניסיון, הכל נראה  כל כך נהדר על דוגמנית בקטלוג, השאלה היא איך זה הולך להראות עלייך...

עמידה בזמנים - יש מאפרים מעצבי שיער המתניידים ביום עבודה אחד בין כמה כלות, מה שיכול לגרום לאיחורים, או עזיבה מוקדמת במיוחד. כדאי שתסכמי עם המאפר ומעצב השיער את זמני ההגעה, ובדקי אם הם מקבלים כלות נוספות באותו היום.
לבישת השמלה- ישנן כלות שיבחרו לנסוע ולתלבש בסטודיו המעצב/ת , גם כאן חשבי את זמן ההגעה, ובחרי מקום התארגנות המרוחק לא יותר מחצי שעת נסיעה לסטודיו.

לכלה שבוחרת להתלבש בבית/בית המלון, רצוי לקחת את השמלה יום קודם, לא לפני שאת מודדת(!!!) ומוודאת שהכל תקין. בקשי שהמעצב/ת ידריכו אותך או את או מלוותייך כיצד ללבוש אותה. במידה ומדובר בשמלה הנקשרת מאחור קחי מהמעצב/ת סרט קשירה נוסף וארוך לכל מקרה. וכמובן אל תשכחי את ההינומה.

 טירן חמצני הוא מורה בכיר לאיפור מקצועי, מאפר מקצועי ומעצב שיער המתמחה באיפור ובסירוק כלות


כתבות נוספות שיעניינו אותך

בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע