חדש בהזמנות - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חדש בהזמנות

טרנדים בעיצוב הזמנות

הפקת אירוע

הזמנות הן כבר מזמן לא רק טקסט על דף נייר. הנה עוד כמה רעיונות שיהפכו את ההזמנות שלכם לייחודיות.

סרטוני הזמנה
בעידן הדיגיטלי, גם ההזמנות לא מסתפקות בדף נייר. אם תרצו לבשר על חתונתכם בשירים, בריקודים ובסרטונים, אנימציה ממחושבת תעשה זאת עבורכם. מעצבי הזמנות בסרטונים יוצרים לכם סרטון אותו ניתן לשלוח באי מייל (וגם לצרוב על דיסק כמובן). הסרטוניםאורכים לרוב כדקה וחצי ובסופם מוצגים לכ פרטי האירוע, יחד עם האי מייל שלכם, שדרכו אפשר גם לאשר הגעה. הסרטון מותאם לכם אישית וכולל תמונות שלכם, אנימציה, צבעים ומוסיקה על פי בחירתכם, ואפילו מפת הגעה לאירוע.

הזמנה של יורגן גרופהתמונה מושלמת
רוצים להשתתף בעיצוב ההזמנה שלכם? צוות יורגן גרופה מאפשר לכם להגשים פנטזיה ולקחת חלק בחוויה מדהימה עם תוצאה ייחודית במינה
הקומיקאי יכול לאייר הזמנה עם דמויותיכם, הגרפיקאי יציע לשתול תמונות שלכם בתוך תמונה קיימת, ואמן הפוטושופ יעשה קסם עם העכבר ויחבר שתי תמונות ילדות שלכם זו לזו כאילו היכרתם מבטן ומלידה. אבל מדוע לעשות את זה בכאילו, כשאפשר באמת?
צוות יורגן גרופה ייקח אתכם, חתן וכלה יקרים, וישלב אתכם הלכה למעשה בתהליך הכנת ההזמנה, ולא רק על הנייר. תמונותיכם לא יישתלו בתוך ההזמנה, אלא תצולמו, תבויימו, תאופרו, תולבשו, ותועמדו בדיוק בתפאורה האמיתית, התלת מימדית, שתופיע בהזמנה שלכם. והתוצאה הייחודית שלפניכם מדברת בעד עצמה.
מאיה זק, רעיה ברוקנטל והצלם סטניסלב לבאור - צוות יורגן גרופה, הם חברים, אמנים בוגרי בצלאל העוסקים בצילומי אופנה, עיצוב אמנותי וסטיילינג להפקות, ומלמדים קורס בעיצוב אמנותי לקולנוע בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב.
"זה התחיל מכך שעשינו הזמנה כזו כמתנה לחברים", מספרת מאיה. "אנשים ראו והתלהבו, ופתאום הבנו שיש דרישה למשהו שהוא מיוחד ומקורי שיש לו גם ערך אמנותי, ואנחנו מאוד נהנים ליצור לקהל מהסוג הזה שמעריך את זה".
יורגן גרופה מציעים להכין לכם צילום סטודיו ייחודי, שייבנה במיוחד עבורכם על פי הפנטזיה שלכם. אין שטאנץ קבוע, לא היתה ולא תהיה הזמנה כזו לאף אחד אחר. הצילום נבנה עבורכם, בעזרת אביזרים, תלבושות ותפאורה שנשכרים במיוחד לצילום ממחסני תלבושות, מחסני אביזרים וחנויות שונות, בהתאם לקונספט.
"בפגישה הראשונה עם בני הזוג אנחנו שומעים מה הפנטזיה שלהם, איך היו רוצים להצטלם. לפגישה הזוג מביא רעיונות, אם זה השראה מספרים או מסרטים", מסבירה מאיה, "ואז מחליטים על הקונספט, אם זה צילום תקופתי באווירה רומנטית מתקופת הבארוק, בסגנון סיקסטיז, כמו בפוסטר של סרט קולנוע מסוים, או יצירת אמנות.
"בתמונה העליונה למשל, הזוג רצה להצטלם כמו זוג יהודי מהמאה ה-19. לקחנו את הפורמט של הצילום כציטוט מציור ידוע שנקרא 'נישואי הזוג ארנולפיני' של הצייר ההולנדי ואן אייק, שכולל זוג שהתחתן לצד סמלים של זוגיות, כמו הכלב שמסמל נאמנות, נעלי הבית שמסמלים ביתיות וכדומה, ולסמלים האלה עשינו ואריאציה משלנו.
"גם כל הקומפוזיציה, ההעמדה של הזוג, והקומפוזיציה של כל הפריים, היא בהשראת הציור, כולל העניין שיש מראה בין בני הזוג, בה בציור משתקף הצייר, ובמקרה שלנו הצלם והצוות, המהווים את העדים, כמו עדים לנישואים.
"הקונספט של התמונה גם יכול להשתלב עם הקונספט הכללי של החתונה, ולהוות פרומו לסגנון של האירוע, כדוגמת התמונה מימין בסגנון הרוקוקו. החתונה עצמה היתה מעוצבת כולה עם המון ורדים ונברשות מן התקרה, וכך התאמנו את ההזמנה לעיצוב האירוע בצבעים רכים, ורודים, עם וילונות שקופים שעוטפים את בני הזוג ואת הסצינה כולה.
"ניתן לשים לב כיצד הסט מחולק לשניים: לצד 'גברי' בו שילבנו קופסת סיגריות עתיקה, משקפי קריאה עתיקים וכן אזכור לתחביב האישי של החתן - רכיבה על סוסים, בדמות פסלון של סוס לבן; ולפינה ה'נשית' שניצבת ליד הכלה הכוללת טואלט מעוצב, תמרוקים, כלי איפור, פנינים וכדומה. הדמויות והתלבושות משדרות מראה אריסטוקרטי מדושן וכבד, ועם זאת מתקתק ואינטימי".
איך נערכים הצילומים?
"יום הצילום נעשה בדרך כלל בסטודיו, וזה יום שהוא מאוד חוויתי. אחרי שהכל מוכן, אחרי שעיצבנו את הסט והתפאורה בהתאם לקונספט שנקבע, הזוג מוזמן ליום הצילום, שנמשך כחצי יום. הם מודדים כמה סטים של תלבושות וזה מאוד נחמד כשלעצמו, יש שלב של איפור שגם זה חלק מהפאן, ואז מתחילים בצילום.
"הזוג נכנס לתוך הסט – תפאורה ותאורה מקצועיות, ממש הפקת סטיילינג פרטית, ובמהלך הצילום אנחנו מנסים כל מיני העמדות וכל מיני פוזות, וזה משהו מאוד נחמד ותיאטרלי. אנחנו מביימים אותם, ומוציאים מבני הזוג, שביומיום הם לא כל כך תיאטרליים, אנרגיות ותכונות שבאופן רגיל לא באות לידי ביטוי".
בתוצאה הסופית ניתן כמובן לעשות שימוש בהזמנה לחתונה, אך גם כחלק מהעיצוב של האירוע. למשל, להדפיס את הצילום בפורמט גדול כפוסטר או תמונה ממוסגרת שמוצגת באירוע, להפיק מהצילום מזכרות קטנות לאורחים ועוד. 
"בשונה מהתרבות של הצילום הדיגיטלי, שיוצר 'אינפלציה' של צילומים", מוסיפה מאיה, "הצילום בסטודיו לקראת החתונה מתחבר למסורת של הצילום של פעם. בעבר, כשלא לכל אחד היתה מצלמה, היו מתכנסים להצטלם בסטודיו רק לכבוד אירוע חשוב במיוחד".

פרומו לחתונה
לא כל הזמנה קל לשלוח בדואר, במיוחד אם היא עשויה כסרט... יעל ורדימון, היוזמת של פושקה (www.poshka.co.il), במאית ותסריטאית שעבדה שנים בתעשיית הטלוויזיה, מציעה לכם לשלוח לאורחים הזמנה שכוללת סרט בכיכובכם, בו אתם מזמינים אותם לחגוג איתכם.
בשלב הראשון תגבשו יחד תסריט לסרטון, אותו תוכלו לבחור מתוך רשימת תסריטים מוכנה מראש או ליצור תסריט חדש. לאחר מכן יתקיים יום צילומים, בדרך כלל בביתכם, באווירה נינוחה. לאחר סיום הכנת הסרט תוכלו לבחור תבנית ממבחר התבניות הקיימות להזמנה, שהסרט ישולב בתוכה. ההזמנה כוללת קישור לאתר האינטרנט של מקום האירוע, וכן אפשרות להדפסה. זהו, המשימה הבאה תהיה לשלוח את ההזמנה לאורחים שלכם במייל, והם יוכלו להחזיר את אישורי ההגעה לחתונה ישירות למייל שלכם.
ההזמנה תועלה לאינטרנט כחודשיים לפני האירוע ותישאר חודש אחריו, כשבתום התקופה תקבלו דיסק עם ההזמנה למזכרת. כדאי להזמין את ההזמנה הייחודית חודש לפני המועד המבוקש לקבלת הזמנה מוכנה.
ואם אתם מתביישים להצטלם אך בכל זאת נדלקתם על הרעיון של סרטון, תוכלו לקבל סרט אנימציה בכיכוב הכפילים הבובתיים שלכם... או לקבל אותם על תמונת סטילס להזמנה שאפשר לשלוח בדואר. רויטל פאלקה, מעצבת גרפית וארט דירקטורית במקור, מעצבת פסלי פלסטלינה בעלי מבנה מתכת פנימי המצופים בפלסטלינה איכותית
(www.plastilinit.com). היא מציעה לפסל אתכם בבגדי הכלולות ולצלם את הפסל להזמנה לחתונה, או ליצור עבורכם סרטון המבוסס על אנימציית פלסטלינה קלאסית. את הפסל תקבלו לביתכם ותוכלו אף להציגו בחתונה.
הפסלים ישקפו את ההווי הפנימי שלכם כזוג ויהיו דומים לכם בפרטים הקטנים. לדוגמה: פסל המציג את הבחורה מורחת לק ברגליים, את הבחור קורא ספר מדעי על חקר האף, והם מלטפים את הלברדורית השמנה שלהם, שזוללת גזרים. אגב, גם בפוליטיקה אוהבים פסלי פלסטלינה – לציפי לבני יש בלשכתה פסל בעיצובה של רויטל, ובו לבני, מופז ודיכטר הזמנה בהשראה תאלינדית. עיצוב: רותם נירהולכים מכות...

ועוד כמה רעיונות יצירתיים להזמנה המוכרת

הזמנה של רותם ניר:
הזמנה ייחודית עבור זוג שהתחתן באירוע בנוסח תאילנדי. בני הזוג הכירו בתאילנד, ניצלו יחד מהצונאמי שהיכה בחופי המדינה בסוף שנת 2004, ולכן כל מרכיבי האירוע עוצבו בהשראת האווירה של איי תאילנד. האירוע נערך על שפת הים מול השקיעה, הובאו למקום דקלים, בננות וכלובי תוכים, פרחים לבנים נשזרו בשיערן של הנשים, גם הקייטרינג הושפע מהאווירה וכלל אוכל אסיאתי כמו פירות ים. בכל מקום פוזרו סידורי פרחים אקזוטיים בתוך עלי בננה.
עיצוב ההזמנה הושפע מהנושא שנבחר לחתונה והמעצבת רותם ניר יצרה הזמנה מינימליסטית עם מוטיבים פרחוניים תאילנדיים. ההזמנה מקופלת בתוך אריזה מיוחדת שעליה מודפסים פרטי האירוע, ובתוכה גם הפתעה: דקל קטנטן. את הקופסאות חילקו בני הזוג למוזמנים, ובנוסף דאגו להזמנה ארוזה במעטפה שנשלחה בדואר.

הזמנות ישראליות
לרגל חגיגות ה-60 למדינת ישראל, ביקשנו ממספר מעצבים להתייחס לנושא בעיצוב ההזמנות שלהם. אורלי מדפוס אישי הזמנות בהשראת שישים שנה למדינהסיפרה שהיא וריקי שותפתה עשו סיעור מוחות בנושא וניסו לזרום עם המוטיבים הקשורים לעניין. הן הגיעו למסקנה שהמוטיב המרכזי הוא דגל המדינה ויחד עם זאת רצו להכניס משהו רך וסולידי יותר, לא פסים ודגל כמתבקש אלא פרחים ונגיעות צבע שקשורים באופן עקיף יותר. נוית מהודפוס מספרת שהם עיצבו הזמנה ובה הבלטה עיוורת של קו האופק של ירושלים בירתנו, וכך העבירו את הנושא בצורה קלאסית.
עיצובים: הודפוס, ארטיסטיקה, דפוס אישי, גן עדן לחומרי יצירה

הזמנות מהמזרח הרחוק
הזמנות מהמזרח הרחוק:
הזמנות עשירות בצבעי זהב ואדום חגיגיים מהמזרח הרחוק. בהזמנות בולטים המוטיבים המסורתיים, וכן ניירות מיוחדים והדפסות מובלטות ומושקעות.









מתוך קטלוג מתחתנים
תמונות בכתבה: צילום: רונן מנגן. סטיילינג: רותם ניר


 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות