חתונה בקטנה - מקום לחגוג - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חתונה בקטנה

איך ואיפה לחגוג חתונה מצומצמת

מקום לחגוג

הפקת מתחתניםבימים אלה של מיתון, כשהצ'קים לא נשלפים בקלות – לא מהארנק שלכם ולא מהכיס של האורחים בפוטנציה – כדאי לשקול את האופציה של אירוע אינטימי, את האפשרות של ויתור על הגודל לטובת השיק. כי בינינו, כמה אנשים באמת ישמחו להשתרך עד אולם השמחות ולשלוף 400 שקל תמורת סלמון, סלט ירוק ואורז עם צימוקים, אם הם לא חברים או בני משפחה קרובים באמת?  

אצלנו על הגג
הילית וגיא טידור ערכו את החופה שלהם על גג ביתם בישוב כליל, מוקפים בכל אורחיהם וטפם. בשעה שהרב השיא אותם, בסלון למטה כבר כוסו שולחנות הכיבוד בקערות ומגשים של אוכל צמחוני גלילי. לא מדובר בגג רחב ידיים שיכול לקלוט מאות אורחים או בסלון ענק של בית מידות, אלא פשוט בחתונה בקנה מידה קטן בהרבה מזה שמקובל במקומותינו, חתונה שאפשר לערוך גם בבית עם חצר בממדים צנועים למדי. האורחים לגמו יינות שנמזגו בבר שהוצב על המרפסת, רקדו על פיסת הדשא בצדו האחד של הבית ואכלו בגינה בצדו האחר. לא היה צפוף. עם 75 אורחים אפשר להתחתן כמעט בכל מקום שחולמים עליו. "חשבנו על זה הרבה, והגענו למסקנה שאנחנו רוצים להזמין רק את מי שאנחנו אוהבים, אוהב אותנו ונמצא איתנו בקשר," מספר גיא. "לא רצינו להזמין את מי שראינו לפני עשר שנים בחתונה של הבת דודה או את מי שיגיע כדי לצאת ידי חובה."

אם הייתם עושים חתונה "רגילה" כמה אנשים היו מוזמנים?
אני לא רוצה לחשוב על זה, אבל משהו כמו 200. הבעיה היא שאין פה גבול ובגלל זה רצינו אירוע קטן. ההוא קשור להוא, ואם זה מוזמן אז גם ההוא מוזמן, וככה אפשר להגיע בקלות גם ל-600 איש.

אז מה עושים עם כל הדודות שציפו להזמנה?
צריך לשים גבול ולהסביר לכולם, כי יש לחצים מהמשפחה, להורים לא נעים מהזוג ההוא ומהזוג הזה. צריך להגיד לכולם שהחתונה היא שלנו ושיקבלו את זה באהבה ויבינו. אני, למשל, אמרתי לאמא שלי שהיא יכולה להזמין ארבע חברות. לנו הייתה הקלה בעניין הזה, בגלל שהחתונה הייתה בכליל, וממילא הרבה אנשים לא יכלו להגיע. לא קיבלנו "ריקושטים" לאחר האירוע. הגדרנו אותו כחתונה משפחתית וזה מה שמנע מאנשים להיעלב.

ומה לגבי שאלת ההשקעה מול תשואת הצ'קים? גיא אומר שאצלם הכסף לא היה שיקול. אירוע קטן מן הסתם עולה פחות, אבל גם מקבלים פחות. מספר האנשים המצומצם וקרבתם הרבה לזוג, אפשרו להילית וגיא יותר חופש בתכנון האירוע "פחות אנשים, פחות דעות, פחות מגבלות," כפי שגיא מגדיר זאת. היה להם הרבה יותר חופש בבחירת האוכל (בלי לחשוב על הסלמון לדודה ההיא או סטייק לדוד ההוא), בבחירת המוזיקה (פטור ממוזיקה מזרחית, למשל שנהוג לשלב בכל אירוע גדול כדי לרצות את כולם) ושליטה רבה יותר במהלך האירוע – הם לא היו יכולים להעלות לגג 200 איש, למשל, או לוודא שבאמת כולם נוכחים בחופה. "בניגוד לחתונה גדולה שבה אתה לא מכיר 60% מהאנשים, אנחנו יכולנו להיות עם כל אחד מהאורחים," מסכמים בני הזוג טידור.

קטן ואורבני
לא חייבים לעבור לבית עם גינה כדי לקיים אירוע קטן. ישנם מקומות שתוכננו בדיוק בשביל זוגות שרוצים לחגוג באינטימיות, גם בלב העיר. ב"אפרטמנט 98", בדיזינגוף 98 תל אביב, מקום שגודלו 300 מ"ר, מתקיימים "אירועי בוטיק" עם עד 250 אורחים. המקום עוצב על ידי יהושע קסטיאל בסגנון של דירה אורבנית גדולה במיוחד. עדי שקל מה"אפרטמנט" מספרת שהזוגות מתחתנים אצלם הם זוגות המחפשים מסיבת חתונה מיוחדת, בלב ת"א הפונה לרחובות העיר.
"היתרון של אירוע קטן הוא כמובן בעלות," אומרת עדי, "ומלבד זאת באווירה החמימה. אלו בדרך כלל אירועים שרוקדים ומתפרעים בהם הרבה יותר בשל האופי המצומצם יחסית של האירוע." לגבי העלויות היא מסבירה: "אירוע קטן הוא חסכוני מבחינת עלות המקום והצוות לזוג, כמו גם עלות הבר, עיצוב חלל קטן הוא זול יותר. מבחינת קייטרינג הוא חסכוני בסך כל העלות, אך פר אורח לעיתים יקר יותר."

הפקת מתחתניםעופר מעוז, השף הראשי של קייטרינג "בראף" וכתב במגזינים בנושאי קולינריה, אומר שמבחינת איכות המנה אין הבדל בין אירוע קטן לאירוע גדול – כשפונים לספקי שירותים טובים, מקבלים תמורה טובה. עם זאת, מזמיני האירוע הקטן נהנים מכמה יתרונות: אחד מהם הוא קשר ישיר ובלתי אמצעי עם בעל החברה או השף, ללא תיווכם של אנשי מכירות, מנהלי טעימות וכדומה. עופר ממליץ למי שהחליט לערוך אירוע קטן לפנות לחברות הפקה או קייטרינגים שמתמחים באירועים בסדר גודל כזה, או אפילו לשף פרטי. מכאן גם נובע היתרון הבא – חברות קטנות ושפים פרטיים "תופרים אירוע פי לקוח", כפי שעופר מגדיר זאת, ואתם לא צריכים ליישר קו עם סטנדרט שחברה המתמחה באירועים גדולים מציעה. השירותים שנועדו לאירועים קטנים יכולים להציע סכו"ם מיוחד, מפיות מחו"ל, ביגוד ייחודי למלצרים בהתאם לאווירה המתבקשת, עיצובי שולחן ועוד פרטים רבים מסוגננים שאינם דומים לשום אירוע אחר.
"הם מגשימים את מה שהלקוח רוצה," עופר מסביר. "חברות גדולות לא ירוצו בשביל אירוע אחד לקנות ציוד חדש, סכו"ם חדש, לבוש מיוחד למלצרים. חברות קטנות כן עושות את זה."
הוא מציין שהעובדה שהמחיר לאדם באירוע קטן גבוה יחסית, היא דווקא סימן טוב. לחברות הגדולות יש כוח קנייה גדול ולכן יש להן אפשרות להגיע עם הספקים למחירים נמוכים. לחברות הקטנות אין כוח קנייה כזה, ולכן מחיר גבוה יותר מעיד על איכות השירות. "מחיר זול אומר דרשני, וצריך לבדוק בשבע עיניים," אומר עופר מעוז.

אז יכול להיות שאם תחשבו בגדול, תגיעו למסקנה שדווקא כדאי לחגוג בקטן.
 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן