כמו שאת - שמלות כלה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כמו שאת

שמלות כלה לנשים מלאות

שמלות כלה

גידי בועזבשנים האחרונות יותר ויותר מעצבים מגלים רגישות למדדי הגוף הנשי המשתנים מאישה לאישה ותופרים בהתאם למידות שמלות מחמיאות ואפילו סקסיות, שהולמות מבנה גוף רחב יחסית, שמלות שעוצבו מראש כך שיטשטשו  עודפי משקל ויעניקו אשליה חזותית של היקף צר יותר וגוף חטוב יותר מכפי שהוא באמת.
כמו כן, יש שלל תחבולות וטריקים ליצירת מראה מצודד יותר והופעה רזה יותר, כך שבעזרת הסטיילינג הנכון תוכלי להשיג את הלוק הנחשק.

בעזרת המעצבת מירב טמיר שרטטנו את קווי המתאר לשמלה הנכונה לכלה המלאה:

מידה עכשווית: ראשית כל, בבואך לבחור שמלת כלה אל תפנטזי על המשקל בו תהיי בעת חופה. בחרי שמלת כלה שמתאימה לך באותו רגע. אם וכאשר תרזי, תמיד אפשר יהיה להתאים את השמלה למידותייך. אגב, גם כשמרזים ישנם מרכיבים במבנה גוף שאינם משתנים ולכן חשוב שהשמלה תתאים למבנה הגוף הטבעי שלך ותהלום אותו ככל האפשר.
הלוק החנוט: אחת ההחלטות שתדרשי לקבל בעת בחירת השמלה היא האם את רוצה ללבוש מחוך או לא. פעמים רבות, בכוחו של המחוך ליצור מראה חטוב והדוק יותר וטליה יפה למי שאין לה, מצד שני הוא עלול ללחוץ על הגוף ולא תמיד נח לכולן.
סגנון זורם: לא משנה מה המידות שלך, תמיד עדיף לבחור שמלה שצמודה לגוף ולא ''אוהל'' מתנפנף. אפילו אם זה יותר נוח, זה רק מגדיל את הגוף. מומלץ לבחור שמלה עם בד ''זורם'', בלי הרבה שכבות ותחתיות שמגדילות את אזור הירכיים. מומלץ להימנע שמלות כלה צמודות במותניים ולבחור בשמלת כלה בגזרת אמפייר. כמו כן, מומלץ שהשמלה לא תהיה ארוכה עד הרצפה אלא יראו את הקרסול, שכן אורך זה מעניק אשליה של אורך (במיוחד על עקבים) ושל רגל דקה יותר. המלצה נוספת היא לנסות לבחור שמלה עם בטנה פנימית דקה שמשטיחה את הבטן (אם השמלה לא מגיעה עם ביטנה ניתן לתפור בה בילד אין ביטנה להשטחת הבטן).
חשיבות הבד: מומלץ לתת לבד להישפך בצורה חופשית. חשוב להימנע מבדי סאטן צמודים ומבריקים כי הם מבליטים את הגוף וכך את הצמיגים וכאלטרנטיבה ללכת על בדים משטחים כמו שיפון או משי. דבר חשוב נוסף הוא שהדוגמא לא תהיה מקושקשת מדי. לא דוגמא צפופה, לא גסה, ולא גדושה בדיטיילים, נטולת תחרות ואלמנטים בולטים. 
להסתיר טפח ולגלות טפחיים: לכל אחת מתאימה שמלה ספציפית, לפי החלקים שהיא רוצה להדגיש או לטשטש; למשל מחשוף עמוק או גב חשוף מרחיקים את תשומת הלב מירכיים רחבות, וכן הלאה. בכל מקרה, אם רוצים להדגיש את מה שטוב, צריך לבדוק שלא מבליטים בטעות משהו אחר. חזה גדול, למשל, עדיף להבליט - ללכת על מיפתח גדול של המחשוף, שיבליט את החזה אך לא סטרפלסים. במקרה של אגן רחב, אין טעם ללכת עם שמלות גדולות שרק מדגישות את גודל הירכיים, אלא דווקא לבחור שמלה צמודה שיכולה לתרום למראה הרבה יותר טוב. בכלל, כלות מלאות נוטות לטעות ולעטוף את עצמן בבד ''שיסתיר'' מה שגורם לתוצאה הפוכה לגמרי.
מתחת לשמלה: כדאי להכין בגדים לבנים איכותיים וטובים, תחתונים מחטבים אלסטיים שמהדקים היטב את הבטן וחזייה טובה לחזה שופע אך עומד. מומלץ שלא להתפתות לחגורת בטן הדוקה מדי, כי השומן לא נעלם, אלא הצמיגים פשוט ''עוברים'' למקום אחר... לכי על חגורת בטן במידה שלך.
אביזרים מנצחים: גם את האביזרים הנלווים לשמלה צריכים לבחור בהקפדה. למשל את ההינומה. כל הינומה צריכה גם להתאים לדגם השמלה וגם לכלה. הינומה ארוכה, למשל, עלולה להנמיך, וכן הלאה. באופן כללי מומלץ לא להעמיס אביזרים ולהסתפק בתכשיטים עדינים ובאביזרים ''קלים''.
הנוחות קובעת: חשוב לחוש ביטחון בשמלה. מישהי שמנה, בדיוק כמו מישהי רזה, יודעת הכי טוב מה מתאים לה. אם היא הולכת דווקא על מראה שהיא לא יכולה לדמיין בו את עצמה קודם, זה אולי יחמיא לה, אבל זה יהיה לה מוזר, ולא נוח.
נפלאות התפרים: תמיד אפשר ''לתחמן'' עם התפירה. למשל, במקרה של זרועות עבות, לא הולכים על שרוולים חלקים אלא שוברים את הבד עם תפרים קטנים שיוצרים אשליה של משהו צר יותר.
הקטנת החזה: את החזה אפשר להקטין על ידי מחשופים עם ''שפיץ'' (מחשוף בצורת לב או משולש). גם מינימייזר מעניק יתרון של חזה קטן יותר מכפי שהוא באמת.
הסוואת הידיים: ידיים שמנות אפשר להסוות על ידי שרוולים טיפ-טיפה יותר מנופחים או שרוולים רפויים מתחרה (ללא ביטנה) .
הלבן שלך: לבן לכאורה נחשב לצבע משמין, אבל אם הולכים רק עם לבן, בלי שבירות של צבעים אחרים, העין רואה את השלם ונוצרת ויזואליות של גוף יותר דק וארוך חשוב גם למצוא את ''הלבן'' שלך ולנסות להתרחק מגוון שדומה לצבע העור. אפשר לשחק עם הטקסטורה והמרקם של הבד, ולבחור, למשל, בד לבן שמוטבעים בו פסים לאורך.

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס