בחירת נעלי כלה לחתונה - המדריך השלם - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כיצד תבחרי נעלי כלה?

כמו כפפה לרגל

המדריך לתכנון חתונה

כדאי להשקיע מחשבה בבחירת נעלי כלה, שיתאימו לשמלה ולמראה הכולל שלך ככלה, אך לא פחות חשוב: יהיו נוחות במיוחד. חושבים על הרגליים 

בין אם את מכורה לנעליים ובין אם לאו, מדובר בפריט המשחק תפקיד חשוב ביצירת הופעה כובשת, ואת הרי זקוקה
לנעל יפה לאירוע, שתחזק את הרושם ששמלתך יוצרת ותשתלב עמה בהרמוניה למראה המושלם. על הנעל הנבחרת לחופה, והיא זו שגם תככב בתמונות שיצולמו באירוע, ולכן לא כדאי לקצר בתהליך בחירת הנעל או להמעיט בערכה של התאמת הנעל לכף רגלך.  

סגנון והתאמה
זירת נעלי הכלה שופעת אינספור דגמים. בין המבחר תוכלי לאתר כל סגנון שתבחרי: קלאסי, רומנטי, סקסי, בובתי נאיבי ועוד. אם את אוהבת עיצוב עדין יחסית, בוודאי תעדיפי את הסגנון הסולידי-אלגנטי; אם את מחפשת נועזות, הסגנון הסקסי הוא בשבילך: רצועות חושפניות בגוונים מטאליים.

נעלי כלה שטוחות


מובן שבחירתך בנעל המתאימה נובעת מהסגנון האהוב עלייך, אך גם מההתאמה בין השמלה לנעל. מומלץ לבחור את הנעל לאחר שבחרת את שמלת החתונה, וניתן אף לקחת דוגמית בד מהשמלה עצמה למדידות הנעליים ואחרי הבחירה להראות את הנעליים למעצבת השמלה שתיתן את האו.קיי הסופי. בכל מקרה תארי למוכר הנעליים את שמלת הכלה שלך במדויק ככל האפשר – את גזרתה, את הצבע השולט בה (לבן, פנינה, מוזהב וכו') ואת התוספות לשמלה (חרוזים, אבנים, תחרה וכו'), אם ישנן, באיזה צבע ובאיזו כמות.
tipbox
את המיזוג בין השמלה לנעל את יכולה לעשות לפי גוון, סגנון וגזרה. כך למשל, שמלת קצפת נפוחה עלולה להסתיר את הנעל שבחרת, ואילו שמלה קצרה יחסית או צרה תחשוף ותבליט היטב את הנעל, ולכן עלייך לקחת בחשבון את השילוב בין הנעל לשמלה כשאת מתאימה בין השתיים. את מוזמנת להתאים את צבע הנעל לצבע השמלה, למשל, לבחור נעל לבנה שתתאים לשמלה לבנה, או להיפך: ליצור בולטות של הנעל בגוון שונה מעט או כהה יותר מגוון השמלה. בסופו של דבר המטרה היא ליצור מראה הרמוני

נעל או סנדל?
בשל מזג האוויר הנוח יחסית בארץ ברוב ימות השנה, סנדלי כלה פופולריים גם בעונת החורף.  כמו כן עלייך לשאול את עצמך האם חשקה נפשך בסנדל פתוח מקדימה, סגור למחצה או סגור לגמרי בסגנון בובתי? למי שלא אוהבת את אצבעותיה חשופות, מומלץ לבחור בסנדל סגור או סגור למחצה, ולמי שהתברכה באצבעות יפות כדאי להעדיף את המראה החשוף והפתוח - רצועות שמשתלבות באצבעות ומבליטות את חזות הרגל.

נעלי כלה גבוהות
 


על הגובה

קיימת דרישה מתמדת בקרב כלות לעקב מסמר דק בגובה ממוצע של 12 ס"מ, שמניף את הכלה לגובה ויוצר אשליה של גוף ארוך יותר מכפי שהוא באמת.
כמובן שלא כדאי לטפס על העקבים רגע לפני האירוע, אלא להתאמן על נעליים בעלות עקב דומה במשך זמן מה לפני החתונה ולא רק בעת הליכה שקולה בחלל החדר, אלא גם בעת ריקוד או פעילות אחרת, כדי לוודא שתפסת את סוד האיזון ואת עומדת באופן יציב על העקב.
מי שטרם התנסתה בהליכה על מסלול או אינה מצליחה להסתגל לפתע להידוס נמרץ על עקבי המחט, מוזמנת לעלות על פלטפורמות. אם בעבר היו באופנה פלטפורמות מאסיביות וכבדות, הרי שכיום הפלטפורמות עברו עידון וניתן למצוא פלטפורמות אלגנטיות בעלות עקב שהינו מקשה אחת מקדימה ומאחור או מוגבה רק בפרונט או בצד האחורי של הנעל, בהתאם לנוחות ולסגנון המועדף עלייך.

נעלי כלה ורודות



גוונים ועיצובים

בדומה לטרנדים בגזרת
שמלות כלה, הפתיחות לגוונים חדשים או לשילובי צבעים לצד הלבן הקלאסי ניכרת גם בעולם הנעליים. בנוסף ללבן המעודן והשולט הבלתי מעורער של ממלכת נעלי הכלה, החלו לצבור פופולריות גם גוונים אחרים: שמנת, זהב, כסף, ברונזה, ורוד ואפילו סגלגל - לפי צבע השמלה או כתוספת של נגיעת צבע לגוון השולט בשמלה.
עם זאת הגוון כשלעצמו לא תמיד מספק, וכלות רבות חושקות לשדרג את הנעל באבזור נלווה דוגמת עיטורי קריסטלים נוצצים, פרחים ואפילו תכשיטים. אל נעלי העור הצטרפו נעליים מעוטרות בדי יוטה עם שלל תיפורים מסוגננים. 

נעלי כלה סקופ. צילום: ישראל כהן


נוחות מעל הכל
תארי לעצמך שהנעליים נראות נהדר בעינייך, אך את בקושי מסוגלת לעמוד עליהן יציב, או שהן לוחצות לך בבהונות? כלות רבות עושות את השגיאה הזו: נדלקות על נעל יפה להפליא שאינן מצליחות להתרגל אליה, ומתוך מחשבה שמדובר רק בערב אחד, מוכנות לסבול את תחושת אי הנוחות שנלווית לנעילה. אך כשמדובר על הערב החשוב שלך, בו את אמורה להיות ולהרגיש במיטבך, אסור להתפשר על הנוחות: לכן חפשי נעליים שהן גם יפות וגם נוחות. 
כמו כן מומלץ להצטייד בתוספות שישפרו את ההליכה בנעליים ואף ימנעו הזעה, כמו רפידות סיליקון. לאחר הרכישה  מומלץ ללכת עם הנעליים כ-10 דקות מדי יום, כדי שהן יתפסו את הצורה של הרגל.


נעלי סקופ. צילום: שי יחזקאל


שמירה ואחסון
מומלץ לשמור על הנעליים היטב עד לאירוע, ולכן יש להניחן בקופסה סגורה ובאזור מוצל. לפני האירוע כדאי לדאוג לכך שהרגל תיראה כמה שיותר טוב כשהיא נתונה בתוך הנעל, ולהתפנק למשל בטיפול רגליים, לגשת לפדיקוריסטית, לצבוע את הציפורניים בלק שמתאים לנעליים ולשמלה, לשזף את הרגל אם את אוהבת את המראה השזוף, ואפשר גם לעטר בתכשיט כמו צמיד לרגל. אם בחרת נעליים בגוון שאינו לבן, תוכלי להסב אותן בקלות לנעלי יציאה זוהרות. גם נעליים בלבן תוכלי לקשט, לצבוע או לשלב במגוון בגדי יציאה נוצצים, וכך להשתמש בהן בכל עת גם לאחר החתונה.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג