איך בוחרים אלכוהול ו/או שירותי בר לאירוע? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מה תזמינו לשתות?

המדריך השלם לבחירת שירותי בר

המדריך לתכנון חתונה

רובנו לא מבינים גדולים באלכוהול, גם אם פה ושם יוצאים לשתות. להרכיב תפריט אלכוהולי לערב שלם זו משימה לא פשוטה, לכן חשוב לבחור בקפידה את האנשים שיעשו היטב את העבודה. המדריך השלם לשירותי בר

בר באירוע שונה מבר או פאב שאליו יוצאים לבלות - כולם רוצים את המשקה שלהם כאן ועכשיו, ודרוש ברמן מקצוען שיידע לקרוא את הקהל ולהגיש במהירות לכולם את מבוקשם. בשנים האחרונות עלתה הרמה של הברים באירועים, וכיום היא משתווה לברים של אזורי הבילוי. איך בוחרים את הבר שיעניק את השירות הטוב ביותר לאורחים, יכניס אותם לאווירה הנכונה ויעלה את מפלס השמחה באירוע?
 
צילום: fotolia



















שימו לב ל...
  • המלצות - אין כמו המלצות מחברים שנישאו והיו מרוצים משירותי הבר שבחרו. גם חוות דעת בפורומים באינטרנט, כדוגמת פורום "מתחתנים ברשת", יוכלו לסייע לכם להתרשם או לחזק את דעתכם לגבי ספק מסוים שאתם רוצים לבדוק. שאלו על אמינות וניסיון, ותק, איכות השירות והמשקאות, השקעה והופעה ייצוגית של הברמנים.
  • התרשמות אישית - לאחר שקיבלתם המלצות, קיבעו פגישה אישית עם מנהלי הבר. אם אתם מתרשמים שעומדים מולכם אנשי מקצוע טובים ואמינים, בקשו להגיע לאירוע כדי לראות את הבר בפעולה. 
  • אחסון וטריות - יש משקאות שדורשים קירור מראש, הפירות שמוסיפים למשקאות צריכים להיות טריים. אל תתביישו לבדוק שכל זה מתקיים באירוע שתראו. הכנת המשקאות צריכה להתקיים באירוע עצמו ולא לפני כן. בתום האירוע יש לזרוק בקבוקי יין פתוחים, משקאות המכילים חלב או שמנת, וכן את הפירות המשמשים להכנת שייקים.
  • ניקיון - הבר חייב להיות מבריק כל הזמן, וגם הברמנים צריכים להיות נקיים למשעי ולבושים בתלבושת הולמת וייצוגית.
  • אסתטיקה - מראה יפה של הבר והתאמתו לעיצוב המקום, סידור מזמין של הבקבוקים, הכוסות וקערות המשקה, וקישוטים שיוסיפו לחגיגיות האירוע.
  • איכות האלכוהול - אפילו אם אינכם מבינים גדולים באלכוהול, תוכלו לדעת באופן כללי מה רמת המשקאות, ולוודא שהיבואנים שמהם הבר קונה את האלכוהול הינם מורשים. משקאות איכותיים, במגוון רחב וללא הגבלה, יבטיחו אירוע מוצלח. בנוסף לאלכוהול נקי, רצוי שיהיה מגוון של שייקים וקוקטיילים על בסיס פירות, כגון מוחיטו, קפירינייה, מרגריטות ועוד.
  • מה כלול - אם סגרתם על בר הכולל משקאות תוצרת חוץ, שאלו אילו מותגים יוגשו באירוע. אחרי שווידאתם שהארגזים סגורים ושאין זיופי אלכוהול, כדאי להשוות מחירים. אם אתם יודעים על העדפות ספציפיות של האורחים שלכם - בקשו את המשקאות הללו מהבר. אם אתם מעוניינים לשדרג עצמאית את הבר, קבלו את תפריט המשקאות ועשו השלמות כרצונכם. כגימיק חביב, תוכלו לבחור משקה אלכוהולי, לבקש שזה יהיה משקה הערב, ולקרוא אותו על שמכם. 
  • תעודות - בקשו לראות תעודת כשרות, רשיון עסק, ביטוח צד ג' וכל מה שצריך, כדי להיות מכוסים מפני בעיות בלתי צפויות בזמן האירוע.
  • חוזה - למניעת בעיות כאלה ואחרות באירוע, יש לסגור מראש על חוזה ולהחתים את הבר על כל הפרטים: התחייבות שאין הגבלת משקאות, התחייבות שלא יוגש אלכוהול מזויף, מחיר מדויק, אין הגבלה על שעת סיום האירוע ועוד.
ברמן חייכן ומקצועי

צוות חייכן ואדיב, יש?


שירות בר איכותי כולל צוות חייכן, מקצועי וייצוגי, בלבוש הולם. על הברמנים להיות מנוסים בתחום האירועים (מעל גיל 22, אחרי לימודים בבית ספר לברמנים ובעלי תעודה מקצועית), ובעלי סבלנות ויכולת עמידה בלחץ. מספר מומלץ של ברמנים באירוע: ברמן על כל 40 אורחים. 

איך מזהים ברמן מקצועי?

1. בעל הופעה ייצוגית.
2. תנועות מזיגה מיומנות ומהירות.
3. אם ניגשת לבר והברמן הבחין בך מייד, גם אם לא הסתכל לכיוונך באותו הרגע, סימן שהוא עירני ושולט בנעשה בבר.
4. ברמן שיודע להמליץ לך על משקה מתאים.
5. ברמן טוב תמיד מוכן עם בר נקי ומסודר.
6. יחס קרח למשקה: אם הזמנתם וויסקי והברמן שאל לכמות הקרח ומזג מידת מנה+ (ולא שלושת רבעי כוס), סימן שהוא ברמן טוב.

איזו אווירה בא לכם?

שירותי הבר אמנם מספקים אלכוהול, אך שותפים פעילים גם בנושא בניית האווירה לחתונה. לשם כך קיימים עיצובים שונים למבנה הבר ולסביבתו, שייתנו מענה לסוגי אירוע מגוונים ויקרינו לכל אחד מהם אווירה אחרת המשתלבת בעיצוב האירוע כולו. הנה כמה רעיונות:

אווירה קלאסית סטנדרטית - בר לבן בעל עיצוב נקי, מואר מבפנים או מהצדדים. אפשרות נוספת היא בר מעץ כהה, כבד ומעוצב בקווים ישרים ונקיים. סידור פרחים גבוה ולבן באגרטל שקוף יהווה השלמה מדויקת לאסתטיקה מסוג זה. ברים רבים כיום מעוצבים בסגנון קלאסי.

אווירה קלאסית יוקרתית - בר בעל קווים לבנים (למשקיעים קיים בר העשוי קרח) ועליו חפצים יוקרתיים מרשימים בגודלם, כמו פמוטים עם מיכלי זכוכית עדינים.

אווירה כפרית - בר ושולחנות כבדים מעוגלים בעיבוד גס, מכוסים במפות משובצות שעליהן סלסלות קש או קערות הגשה גדולות עם גבעולי חיטה סביב.

אווירת רטרו - בר מפלסטיק בעל טקסטורת עיגולים צבעוניים מתקופת הדיסקו, ברמנים לבושים בבגדים צמודים וצבעוניים עם פאות אפרו.

אווירה טרופית - בר עשוי מעץ דקל או במבוק, מפות מלאות טקסטורות (בסגנון חולצות הוואי), שרשרות של נורות מחליפות צבעים, מטריות צבעוניות על המשקאות.
צילום: תום ברטוב

מה בתפריט?

שירותי הבר היום מציעים בעיקר אלכוהול מתוצרת חוץ, שתופס את מקומם של המשקאות המקומיים. מגוון המשקאות הקיים גדול מאוד, וניתן לבחור מבין כמה סוגי תפריטים: תפריט בסיסי, תפריט משודרג ותפריט יוקרתי, תלוי בתקציב. בחירת הטעמים והניחוחות של האלכוהול היא עניין אינדיבידואלי, התלוי בזוג ובאורחים.

אקטיבי או פאסיבי - בנושא הבר האקטיבי הדעות חלוקות. הברים מציעים שירות זה, אבל כבר לא "דוחפים" לאורחים את האלכוהול. העניין הוא יותר הגימיק והשואו מאשר לשכר את האורחים. כשמדובר באלכוהול שיוצא לרחבה, ישנן למשל עגלות טקילה עם זיקוקים, מבנה מבחנות עם זיקוקים, דליים עם משקאות שונים, בקבוקי שמפניה, צ'ייסרים ועוד, לצד בר מתוקים כגון "שערות סבתא", פונדו שוקולד, שיפודי פירות, ממתקים, פופאייס, קרמבו ועוד.

כלי ההגשה - בעולם האלכוהול, לכל משקה כוס משלו - כוס גבוהה, כוס נמוכה, כוס לוויסקי, כוס קטנטנה לצ'ייסרים. לרוב, הקוקטיילים המעורבבים (אלה על בסיס ג'ין, וודקה וויסקי) והקוקטיילים על בסיס שמנת יוגשו בלואו בול או בכוס קוקטייל. קוקטיילים אחרים יימזגו בהיי בול.

שדרוג עצמאי - בנושא שדרוג עצמאי של המשקאות בבר על ידי הזוג יש תמימות דעים בין בעלי הברים: זה אמנם עשוי להיות מעט יותר זול, אבל רמת האלכוהול נמוכה יותר בדרך כלל. הבעיה העיקרית לטענתם במקרה כזה היא שהאלכוהול עלול להיגמר לפני סוף האירוע, ואם אורח לא קיבל מה שרצה, זה פוגם בהנאה שלו בהמשך האירוע.
 
שמעתם על משקאות משקרים?

לצערנו, אלכוהול מזויף הפך לתופעה נפוצה. אנשים אף מכינים אלכוהול בעצמם ומוכרים אותו בזול, מה שעלול לגרום להשפעות חזקות מדי של האלכוהול על המוח ולאיבוד עשתונות או לגרימת תאונות, חלילה.

כיצד זה נעשה? נותני השירות מבטיחים מותג מסוים, אך ממלאים את הבקבוקים במותג זול יותר מאותו סוג.

מה הנזק בשתיית אלכוהול מזויף? אין לדעת מה שמים לאורחים בכוס, וזו כבר בעיה. ההאנגאובר ביום שאחרי עלול להיות קשה יותר בעקבות המרכיבים הזולים שהוספו לאלכוהול.

מה אפשר לעשות? בידקו שחברת שירותי הבר רוכשת את המשקאות אצל משווק ידוע ומוכר, ושעל הבקבוק מופיע שם של יבואן מורשה. חברות אלכוהול בעולם משקיעות מאמצים רבים במטרה למנוע זיופים, ולכן ניתן למצוא בוויסקי פקקי NRF ( (non refillהנמצאים בפיית הבקבוק ומאפשרים מזיגה בלבד, ללא אפשרות למלא את הבקבוק. שימו לב כי הבקבוק סגור היטב, וכי לא ניכרים עליו סימני פתיחה קודמים, כמו קריעה של הטבעת שמתחת לפקק. כדאי לשלוח נציג של המשפחה לוודא בתחילת האירוע שהבקבוקים סגורים בארגזים, וכמובן לעגן זאת בחוזה. 

בר מתוקים ומפל שוקולד
 
לא רק משקאות

שירותי הבר הסטנדרטיים כוללים בדרך כלל בר קבלת פנים, בר מרכזי ובר בקרבת הרחבה, עם או ללא בר אקטיבי. אולם שירותי הבר כיום אינם מסתפקים באלכוהול ומשדרגים את האירוע גם בתחום הקולינרי, כך שבנוסף למשקאות פתוחות בפניכם המון אפשרויות לגימיקים והפתעות בנושא הבר. אפשר לסגור על בר מתוקים נפרד ובו מפל שוקולד, פנקייקים ועוגות, בר סוכר, בר ג'אנק פוד המכיל נקניקיות, המבורגר וכו', בר סושי, בר טאפאסים - כל מה שיעלה על דעתכם עשוי להתגשם עם ההשקעה הכספית המתאימה.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה