ותודה להוריי שהביאוני עד הלום - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

ותודה להוריי שהביאוני עד הלום

גם להורים תפקיד חשוב בחתונה

המדריך לתכנון חתונה

להורים חלק חשוב במהלך החתונה. הם מקבלים את פני האורחים (רבים מהן באו במיוחד בשבילם), מלווים אתכם אל חופה, עומדים לצדכם בכל מהלך הטקס, ומתפקדים כמארחים לכל דבר בהמשך האירוע. לכן, על ההופעה החיצונית שלהם להיות מיוחדת במינה. כל שאר האורחים - גם הבני דודים הרחוקים של החתן, גם החברים מהעבודה - חייבים להבין מי זאת האמא של הכלה, אפילו אם היא לא תעמוד בכניסה ותלחץ ידיים, אלא תסתובב באולם. לכן היא, וגם אבא, חייבים הופעה שלא ניתן להתעלם ממנה.

האיכות, לא הכמות
מירי שליו, יועצת תדמית, מנדבת טיפים לאימהות של החתן והכלה: ניתן להציע לאם לבחור במשפחה הנכונה של הצבעים, ולא לדבוק בצבע השחור בלבד. לנשים מלאות לא מומלץ ללבוש שמלה עם כתפיות הדוקות או מחוך שיבליט את מה שצריך להסתיר,  אלא דווקא בגדים יותר רחבים, שייצרו אשליה שהן נבלעות בתוך הבגד ולא להיפך. שמלה או חצאית רצוי שתהיה ארוכה עד הקרסוליים, כך שהרגל, אם אינה דקיקה - לא תיראה. בכלל, עדיף לא להתלבש חשוף מדי, כדי לשמור על הופעה ייצוגית.
"חשוב שהשמלה תהיה נוחה. הערב מלחיץ ומרגש גם כך, ואין טעם להסתובב בחוסר נוחות פיזית. אפשר לגרוב גרבי ניילון שתמיד מחמיאות לרגל, וגם אם חתונה בקיץ- נעל סגורה עדיפה על סנדל פתוח. בנושא האיבזור והתכשיטים יש להתייחס גם לצבעים : לגוון עור כהה למשל, יתאימו תכשיטי כסף ולא זהב.  בעניין הכמות, לא מומלץ לענוד יותר מחמישה אביזרים ותכשיטים - עודף אביזרים יוצר מראה לא מאוזן ולא מלוטש, ש'גונב את ההצגה' מהשיער, האיפור והלבוש. רצוי להימנע מתיקי צד שגורמים להתעסקות תמידית ולחוסר נוחות, וכן מעניק לאמא מראה של אורחת.  את התיק כדאי לשים בצד, ולהכניס אליו כלי איפור, טישו, גרביים להחלפה וסיכת בטחון.
"האמהות של החתן או הכלה מודאגות יותר מהופעתן במהלך הערב, אך אין לקפח את האבות. לאב  מומלץ ללבוש חליפה כהה שיוצרת מראה סמכותי ואלגנטי. הנעליים חייבות להיות מצוחצחות, והגרב צריכה להיות ארוכה מספיק : במצב של ישיבה, כאשר המכנס עולה מעט למעלה, לא מכובד שתראה רגל חשופה. אם הגבר נמוך, לא רצוי לצרף למכנס חפתים - הם יוצרים מראה נמוך עוד יותר.
"עניבה תורמת למראה אלגנטי, ויש להקדיש מחשבה לסגנון שלה: עניבה מעבירה מסר על האדם שמאחוריה. היא יכולה להיות בצבע חלק ואחיד או עם עיטור מעניין. לטיפוסים מיוחדים יתאים אפילו  איור של דמויות מצוירות. גם לפנים של האב ניתן לדאוג : אם יש כתמים, אפשר להעלימם בעזרת מייק אפ, או לשים מעט פודרה כדי שיהיה לעור גוון אחיד". 

הרמוניה משפחתית
"אפשר ללכת צעד אחד קדימה וליצור הרמוניה משפחתית בצבעים", מציעה שליו. "האמא לבושה בצבע מסוים, והאב לבוש בצבע ובסגנון שמתאימים לשלה. הדבר יוצר הרמוניה, הרגשה שהכל מתוכנן ומאורגן, ושלא כל אחד הגיע עם ראש אחר לחתונה.
"אם מרגישים מספיק נוח  ניתן לתאם את הבגדים עם הורי הצד השני, וזהו צעד ראשון לתקשורת טובה בין המשפחות. אפשר לעבוד על מכנה משותף בלבוש או על קונטרסט, העיקר שלא יהיה מצב שכל אחד בוחר מראה משלו, שלא תואם כלל לצבעי הבגד של בן זוגו, וגורם לצופה להרגיש כאורח parents1.jpgבהצגה מלאה בצבעים שונים".

ולהופעה מושלמת
אחרי שההורים הצטיידו במרה הנכון, כדאי גם לשדר את המסר הנכון. בכך תסייע תורת שפת הגוף. הנה כמה עצות:
כשאתם עומדים בכניסה ומקבלים את האורחים, צריך לשמור על עמידה נכונה - שהידיים לא תהיינה סגורות מאחורי הגב או מקדימה, אלא לצידי הגוף. הדבר מראה על פתיחות ושלווה. 
כשמושיטים את היד ללחיצה, היד צריכה להיות ישרה, והלחיצה אמיצה. לחיצת יד  חזקה (לא יותר מדי, כמובן) מעבירה מסר בלתי מילולי חזק: "אני שמח שבאתם". מאידך, לחיצת יד רופפת מעבירה מסר של חוסר התלהבות מבואו של האורח.
החיבוקים צריכים להיות נעימים,ולא חונקים מדי.
חשוב שהאם תזכור לא לנשק  ממש עם האודם: הוא ייעלם מהר משפתיה, והאורחים ייצאו עם סימן על הלחי.
כשמצטלמים, לא כדאי לשים ידיים בכיסים או לשלב אותן, אלא להחזיק אותן בצידי הגוף תוך שמירה על יציבות (לא לעמוד כפופים, אפילו כשאין כוח). 
אם ההורים גרושים ואינם ביחסים טובים, יש לחשוב על כך לפני האירוע, ולקבוע את המקום בו כל אחד יעמוד בכניסה. הדבר מונע מבוכה מההורים ומפחית את מידת הלחץ. 
חשוב לדבר עם בני המשפחה והאורחים, ולשדר מצב רוח טוב ועליז, לחייך הרבה ולעבור בין המוזמנים.
חשוב להיות מארחים טובים - שהאורחים לא ירגישו שהם באו רק לאכול ולתת צ'ק. ההורים צריכים להראות שהם מודים לאורחים שבאו- החתונה יכולה להיות מלווה במאמץ פיזי (נסיעה, לפעמים למקום רחוק) וכלכלי, והכרת התודה חשובה. ברגע שהמוזמן מרגיש כאורח אמיתי, כשותף - הוא ייצא עם הרגשה שהמאמץ היה שווה.
רצוי שההורים לא ייגשו לאורחים  באופן סתמי אלא יעברו בין השולחנות: לפעמים יושבים באותו שולחן אורחים שאינם מכירים אחד את השני, ועצם הגעת ההורים יוצרת חיבור בין האנשים ותורמת לאווירה. הדגש בערב זה - היו אתם. אל תנסו להרשים יותר מידי את האורחים או את הצד השני.
 
מתוך קטלוג "מתחתנים"

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות