מפגש משפחות לפני החתונה menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

פגוש את ההורים

המפגש הגדול

הפקת אירוע

עברתם משוכה אחת כשהצגתם את בן הזוג שלכם בפני ההורים, עברתם את השנייה כשהודעתם להם שאתם מתחתנים, ועכשיו בפני השלישית אתם עומדים: מפגש המשפחות הראשון. איך לצלוח אותו בשלום? תוכנית הפעולה המושלמת לפניכם

מהרגע ששיחררתם את הבשורה על כוונתכם להינשא, השעון מתחיל לתקתק עד... לקיומו של מפגש ההורים. ייתכן שלהורים שלכם יצא כבר להיפגש פה ושם, ואולי לא. בכל מקרה, עכשיו צריך להכין מפגש רשמי. איך עושים את זה ומדוע אתם כל כך חוששים מזה? מאין בא הפחד הקמאי ממפגש ההורים שלפני החתונה? מה כל כך מפחיד בערב בו מתערבבים ההורים שלו וההורים שלה, בני הזוג כמובן, אולי אחים, אולי קרובים נוספים, אוכל ושתייה, צחוקים (בתקווה) ותמונה למזכרת?
כל מחקר רציני בשורשי החרדה מפני המפגש, שיש המכנים אותו "הדרבי", יגיע ללא ספק לסרט הפולחן הישראלי "חגיגה בסנוקר". לצד הצחוקים המטורפים מהסרט בו רובנו צפינו יותר מפעם אחת, התגנבה לה סצינת מפגש ההורים המיתולוגית (שבאופן מוזר לא היו בה הורים כלל, אלא דודים, שדכנים וחברים), וקנתה אחיזה בנפשותנו הרכות. מה לא קרה במפגש ההורים של התאומים עזריאל וגבריאל? אוכל שנשפך על הגברת המגונדרת, מאכלים חריפים מדי שהוגשו למי שאינו רגיל בהם, וכמובן כוס העראק שהוגשה לו במקום מים כדי להשיב את נפשו. קטסטרופה.



על מנת להבין איך לעבור בשלום את מפגש ההורים, נפגשתי עם איריס ונועם, זוג טרי המצהיר על עצמו שעשה דוקטורט בנושא, ועם אלה, העומדת להינשא בקרוב. מתברר שגם לדרבי הזה חוקים משלו. קראו, שננו וישמו:
האירוע: מפגש הורים.
המטרה: שלא יהיו מכות...
המקום: בנושא זה התקבלה המלצה גורפת לקיים את המפגש מחוץ לבית, במסעדה. כך אין שאלה על מי נופל עול האירוח, מי עוזב ראשון, ולא נשארים חלק מהמשתתפים לרכל על אלה שעזבו. סביבה ניטרלית גם מרככת פערים כלכליים ותרבותיים שיכולים להיות בין המשפחות. 
הזמן: אין סיבה שהמפגש יימשך אל תוך הלילה. יציאה למסעדה יוצרת מסגרת של זמן ומסיימת את האירוע בשיא. 
אופי האירוע: Keep it Simple. בחרו מקום פשוט, לא מסעדת יוקרה בעלת ניחוחות נובורישיים עם טעימות יין ואווירה רשמית. זה רק מוסיף לחץ. בסיפור ששמעתי על מפגש הורים מזעזע כיכבה הסיטואציה בה אחד המשתתפים, ברצונו להביע שביעות רצון מהמקום, אמר ש"המאובנים היו טעימים". מעברו השני של השולחן התקשו למתן את הארס למשמע הטעות (כוונת הדובר היתה, כמובן, להחמיא למתאבנים), וחזרו עליה כל הערב. זה לא יקרה לכם במסעדה פשוטה, שם לכל היותר תדברו בשבחם של הסלטים. "אני לא אומרת שכדאי לערוך את מפגש ההורים בדוכן שווארמה, אבל במסעדה מזרחית טובה, בהחלט כן", אומרת איריס. ואלה ממליצה: "אם העונה מאפשרת, כדאי לקיים את המפגש במסעדה על חוף הים, מקום מרגיע המוריד את הלחץ".
המוזמנים: יש המזמינים רק את ההורים, ויש המרחיבים למפגש משפחות, ומזמינים גם אחים, סבים, דודים וכו'. נועם: "מומלץ למפות את פוטנציאל הנפיצות ולהימנע מלהזמין אנשים בעייתיים, כמו דוד שטקט אינו דווקא הצד החזק שלו. אם מזמינים רק את ההורים ניצלים מעוד מלכודת – ההשוואה "למי יש ילדים מוצלחים יותר". אלה: "כדאי ללכת על קרבה ראשונה בלבד. אבל אם יש קרובת משפחה קלילה שיודעת להצחיק, רצוי להזמין אותה כדי שתתרום לאווירה". בנוסף, תכננו מראש את סדר הישיבה במסעדה בצורה אופטימלית שתיצור אווירה נעימה.
החשבון: החליטו מראש מי משלם, והכי יפה שהזוג משלם. אפשרות נוספת היא שהזוג יארח את המפגש בביתו. בכל מקרה, הודיעו מראש מה הוסכם לגבי התשלום כדי למנוע מבוכה עם קבלת החשבון.
הגבולות: כדי להימנע מעימותים ומרגעים מביכים במהלך הערב, "אנחנו הבהרנו מראש להורים שבמפגש הזה לא מדברים על כמה דברים", אומרים איריס ונועם. "על כסף (מי משלם על מה בחתונה), העתיד (דהיינו, קריירה וילדים), החתונה עצמה, ואף לא על נושאים הרגישים למי מבני מהמשפחות. את השיחות על כסף כל אחד מאיתנו עשה עם הוריו, וכך למעשה לא היתה אף סיטואציה בה ההורים דנו ביניהם על הכסף, ובוודאי שלא במפגש".
מנהגים: האם יש במשפחותיכם מנהגים הנוגעים למפגש? אלה מספרת כי בעדה הגרוזינית נהוג כי משפחת החתן מארחת את מפגש ההורים, וכן נהוג כי ההורים קונים מתנות לבני הזוג: הורי החתן קונים לכלה תכשיט, והורי הכלה מעניקים לחתן שעון. אם מתארחים, מקובל שהאורחים מביאים מתנה לבעלי הבית.
קוד לבוש: כבדו את הנוכחים בלבוש יפה ואלגנטי מהרגיל, אך כזה שתרגישו בו נוח. ודאו מראש שאין פער גדול מדי בין המוזמנים ושאין מישהו שיגיע בג'ינס ומולו מישהי שתפרה שמלת ערב נוצצת.
הנמיכו ציפיות: קרוב לוודאי שאינכם מצפים שמהמפגש הזה תצמח ידידות אמיצה בין ההורים, למרות שגם זה יכול לקרות. אל תצפו לערב מושלם, כדי שלא תתאכזבו. כוונו לכך שיהיה נעים, קצר, ויעבור בשלום.
ולסיום, גימיק נחמד: גם במסעדה אפשר לייחד את האירוע מסתם ארוחה בחוץ. איריס: "אמא שלי קנתה שלושה זרי פרחים, נתנה למלצר בהיחבא וביקשה ממנו לתת זר לכל אחת מהנשים: לשתי האמהות ולי, הכלה. זה היה קצת מביך, כמובן, אבל גם מיוחד".

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים