אקו"ם והחתונה שלכם - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מוסיקה היא הוצאה באירוע

מהו התשלום לאקו"ם?

מוזיקה

השמעת מוסיקה מרפרטואר אקו"ם באירוע משפחתי, כולל חתונה וחינה, מחייבים רישיון השמעה. מופתעים? קבלו את הפרטים המלאים

אקו"ם מספקים את כל הפרטים הרלוונטיים להשמעת מוסיקה באירוע. לפני שנפרט מהן דרכי התשלום ותנאיו, חשוב להבהיר מדוע כל אחד מאתנו נדרש לשלם עבור השמעת מוסיקה (אפילו מוסיקת רקע) באירוע. בדיוק לשם כך פנינו אל תום יוגב, אחראי הפקה ותוכן באקו"ם.

מוסיקה היא הוצאה באירוע, מוזיקה, 1

אז מדוע צריך לשלם?

השיר שמתנגן בדרך חופה, השיר שמתחיל בדיוק עם שבירת הכוס, והשירים ש"מרימים" אחר כך את הערב, כולם נכתבו והולחנו על ידי יוצרים שהשקיעו זמן, יצירתיות מחשבה וכסף בעשייתם. התמלוגים - התשלום אשר מעבירים על השימוש בשירים הללו, הם למעשה הפרנסה שלהם.

כמה ומתי צריך לשלם?

אנחנו באקו"ם יודעים שזוגות צעירים הם לא מפיקי-ענק או מועדון הופעות גדול, ולכן הסכום שאנו גובים על השמעת מוזיקה באירועים משפחתיים הוא סמלי ביותר, וליתר דיוק 215 ש"ח ותוספת מע"מ (נכון ל-2015-2016). זהו תשלום חד-פעמי שעליכם להעביר עד 72 שעות לפני תחילת האירוע, והוא יאפשר לכם להשתמש בכמה שירים שתרצו באותו הערב. הסכום זהה לכל אירוע משפחתי - חתונה, חינה, בר מצווה, ברית/ה וכדומה.


מוסיקה היא הוצאה באירוע, מוזיקה, 2

האם התשלום לאמן או לדיג'יי כולל תשלום תמלוגים?

כאשר אתם משלמים לאמן או לדיג'יי להופיע בחתונה, התשלום הוא עבור עבודתו בלבד ואינו כולל את התשלום ליוצרים על ביצוע יצירותיהם בפומבי. אקו"ם היא בעלת הזכויות ביצירות ולכן יש לקבל רישיון ממנה גם עבור הופעת אמן המבצע מיצירותיו וגם עבור אמן או דיג'יי המשמיע יצירות של אחרים.

על מי חלה חובת התשלום לרישיון באירוע משפחתי?

המחוקק קבע שהאחריות על הרישיון להשמעת מוסיקה באירוע משפחתי חלה על כל הצדדים: בעל האולם, התקליטן (או זמר) ומזמין האירוע (בעל השמחה). על בעל האולם לוודא שקיים רישיון לאירוע ולא לאשר השמעת מוסיקה בעסקו בהעדר רישיון. כדי לא להגיע למצב של הפרת חוק זכות יוצרים, מומלץ לפני כל שימוש ביצירה כלשהי, לפנות אלינו ולקבל פרטים בהתאם.

אז מי משלם?

התשלום יכול להתבצע על ידי הדיג'יי/הלהקה, בעל המקום, הזוג המתחתן, או כל גורם אחר. עם זאת, אנו ממליצים בחום להסדירו ישירות מול אקו"ם, ולשמור את הרישיון לפחות לשנה אחת לאחר האירוע.

כיצד משלמים?

את התשלום אפשר לבצע בקלות ובמהירות באתר אקו"ם. לאחר התשלום ישלח הרישיון במייל אליכם, אל הדיג'יי או הלהקה, ואל המקום בו האירוע מתקיים. אפשר גם לשלם בטלפון 03-6066225. המוקד הטלפוני פועל בין הימים א'-ה' בשעות 9:00-21:00, ובימי ו' בין 9:00-13:00. 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)