מי יככב בתעשייה בעתיד הקרוב? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

המעצבים של השנה החדשה

בוגרים מבטיחים של שנקר לעיצוב שמלות כלה ותכשיטים

שמלות כלה

הדור הבא של המעצבים מרענן, חצוף וסקסי... מה רוקחים לנו בוגרי מחלקת העיצוב בשנקר? אלו תכשיטים יובילו? ואילו שמלות כלה יככבו?

זו ממש לא רשימה שלמה, והאמת היא ששנקר מוציאה לשוק מדי שנה המון מעצבים מוכשרים עם רעיונות חדשניים שדוחפים את השוק להתאמץ ולשנות. אך מה לעשות והיינו חייבים לבחור, לכן דגמנו לכן כמה שתפסו את עיניינו מתערוכות בוגרי שנקר שהסתיימו בקיץ האחרון.

תכשיטים עתידניים

המעצבת לי-שקד נועה מציגה תכשיטים המשמרים מצב רגעי, רגעים קטנים מחיי היום יום. "בלון הוא אובייקט מלא קסם, אך כולו אשליה: חייו הקצרים יסתיימו בפיצוץ רועם, או בקמילה הדרגתית שתימשך לכל היותר ימים ספורים. שימור הבלון והפיכתו לתכשיט לא משקף את מצבו בשיאו, אלא יוצר זיכרון ממנו. חלקו נותר מלא ובעל נפח, חלקו חסר ומרוקן. את הזיכרון הזה אפשר לשאת או לענוד כתכשיט", מפרטת לי-שקד חומר למחשבה מאתגרת.


המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 1

לי-שקד נועה. צילום: נמרוד סונדרס

גרינבוים רועי מעצב בהשראת המחזור: "מחזור אינסופי של צינורות פלסטיק מסוגים שונים, אותם אספתי ברחוב. מתוך תפיסה שקיימות היא ערך עליון וכי רצוי ליצור דברים חדשים מפסולת, פיתחתי טכניקה לשימוש בצינורות הללו כחומר גלם". מספר גרינבוים. "כל אחת מהטבעות שהתקבלו עברה תהליך שונה של עיבוד, גימור ושיבוץ והיא בעלת אופי ייחודי וזהות חד-פעמית", מסביר רועי.


המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 2

גרינבוים רועי. צילום: נמרוד סונדרס 

ההשראה של המעצבת כהן גל היא שפת הסימנים: "קו ונקודה הוא פרויקט שנוצר בהשראת שפת הסימנים ומורכב מקווים ומנקודות. ברוח זאת נוצרו האובייקטים תוך התייחסות למצבים רגשיים שונים" מספר כהן.


המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 3

כהן גל. צילום: נמרוד סונדרס


בואי כלה

ומה צפוי לנו בתחום עיצוב השמלות? בייזר ציפורה מאמינה כי טקס הנישואין היהודי מבטא את יחסי ההיררכיה המגדריים בדת. הקולקציה שלה בוחנת את מעמד האישה בטקס החופה מתוך נקודת מבט אישית/ דתית: "אני משחררת את הכלה ממעמד הקניין ומשליטה גברית במיניותה הנובעת מתוך פסיקות הלכה בענייני טהרה, מקווה ונידה", היא מספרת. הצלליות בקולקציה מבטאות יציאה משליטה, הגדלה של אלמנטים קלאסיים והומור. בכך הן מדגישות את הצורך בעדכון הטקס מתוך תודעה פמיניסטית אורתודוקסית. בין החומרים בקולקציה: מפות שבת לבנות וווילונות מחיצה של בית כנסת.

המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 4


המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 5

המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 6

עיצובים של ציפורה בייזר. צילום: רפי דלויה

אצל המעצב ברגר אבישי צלליות ופרטים מובהקים מעולם המחויטים עוברים דה-קונסטרוקציה, נעלמים וחוזרים בחומרים רכים נשפכים, כמו משי ואורגנזה בגווני פסטל, ומנהלות דיאלוג עם הגוף. שכבות דקיקות ושקיפויות ללא מבנה פנימי תומך הופכות נראה ללא נראה ומשמשות זיכרון למה שהיה פעם בגד מוכר.


המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 7

המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 8

המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 9

ברגר אבישי. צילום: רפי דלויה

הקולקציה של הגר רוט עוצבה בהשראת אור טבעי ומלאכותי, המושפעת מתפקיד האור גם באדריכלות מודרנית. הקולקציה עשויה מחומרים בגווני לבן - בד פודאנז' אטום, בד אורגנדין שקוף ותכשיטים הבנויים מפוליסטירן (סוג של פלסטיק) חלבי, היוצרים ביניהם משחקים של אור, צל ושקיפויות ברמות שונות.


המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 10

המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 11

המעצבים של השנה החדשה, שמלות כלה, 12

 הגר רוט. צילום: רפי דלויה

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה