אילה עמרני מדגימה עיצובי שמלות כלה לאורך השנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

אבולוציה של שמלות כלה

אילה עמרני על השינוי בעיצוב שמלות כלה

שמלות כלה

 

כל מעצב עובר במהלך השנים אבולוציה ברמת החשיבה היצירתית והמעשית. נכנסנו לעובי הקורה איך לוקחים חומר מסוים, תהליך ומשתמשים בו לאורך הקולקציות.

נעזרנו במעצבת שמלות כלה וערב, אילה עמרני להבין מהו תהליך האבולוציוני בקולקציות אצל המעצבים.

מבחינת המעצבת אילה ההגדרה לעיצוב היא לצאת מהקופסא ולנסות ליצור ולחדש כל הזמן, ״לצייר״ ו״לפסל״ בעזרת הבדים והחומרים. אילה משלבת ויוצרת שפה משלה כיד הדימיון במהלך יצירת השמלה, כך שכל שמלה תראה שונה לחלוטין בהתאם לרצונותיה ונתוניה של כל כלה וכלה, אף כלה לא תדמה לקודמתה גם אם שתיהן בחרו באותו הדגם.

 שמלות כלה, אילה עמרני
 שמלה אילה עמרני, מתוך קולקציית 2015 red carpet. צילום: עידו לביא

בעבר הורגשו ההשפעות ״הנסיכותיות״ בצללית, במראה ובחומרים עצמם. השמלות נפוחות יותר בחלק התחתון, נוקשות ומפוסלות יותר בחלק העליון. בדי התחרה תפסו מקום של כבוד: עמוסות, כבדות והשימוש בהן שכיח, כשהתוצאה שמלה מתחילתה ועד סופה עשויה אותה תחרה לעתים עמוסה לעייפה. עם השנים עולם הטקסטיל וכן עולם העיצוב עברו תהליך אבולוציוני בעצמם למקום נקי ופחות מסורבל לעין ולגוף.

שמלת תחרה של אילה עמרני
שמלת תחרה של אילה עמרני. קולקציית 2012. צילום: אלון שפרנסקי


אילה: "רעיון התחרה לא נלקח כמובן מאליו, אלא כאמצעי להשגת המטרה, בכל קולקציה ועונה. התחרה לא נשארת כמו שהיא, אלא מקבלת פירוק והרכבה מחדש בעזרת סרטי רקמה בעבודת יד, אפליקציות שונות וכו׳. את התחרה הקלאסית יחליפו בחלק מהדגמים חומרים אחרים עם טקסטורות מיוחדות ושונות שילוב וצירוף מחדש של תחרות שונות, בדים בחיתוכי לייזר, סרטי רקמה המשולבים בבדי שיפון יד משי רכים וזורמים וקרפים יוקרתיים. בעזרת הדמיון והיצירתיות אוכל ליצור פנטזיה שונה כמו לשחק במשחקי חשיבה רק בבדים. התוצאה הסופית: שמלה לא שגרתית ומיוחדת כי היצירה כאמור תתרחש כל פעם מחדש.

שמלת כלה קולקציית 2015
שמלה אילה עמרני, מתוך קולקציית 2015 red carpet. צילום: עידו לביא


אילה עמרני: "עם השנים הדמיון והיצירתיות נפתחו ועם הניסיון באה גם ההעזה לנסות דברים חדשים ושילובים ייחודיים.

"קולקצייה 2015 נולדה מרעיון ההטמעה, הצירוף והשילוב של אלמנטים שונים המלווים אותנו כנשים בחיי היומיום: הרומנטי והנועז, הסקסי והאצילי, הזוהר והנקי, הזורם והמתוחכם, המוכר והחדשני.

שמלת כלה 2015
 שמלה אילה עמרני, מתוך קולקציית 2015 star. צילום: עידו לביא

"שילוב של עולמות שונים, אלמנטים שונים שאני חושבת שכל כלה הייתה רוצה בשמלת הכלה שלה, ביום המיוחד והייחודי הזה.

"הקולקציה הפעם מחולקת לשניים; שמלות ה-star quality glam שמלות מלאות זוהר, מושקעות, עד הפרט האחרון, שמלות שבמבט ראשון נראות נקיות, זורמות, אציליות וסקסיות אך במבט מקרוב נגלים לעין שילובים וצירופים שונים של רקמות, בדים, אפליקציות ושזירות מזעריות של פנינים וחרוזי זכוכית והכל בעבודת יד ובגימור מושלם.

שמלת כלה מיוחדת
 שמלה איילה עמרני, מתוך קולקציית 2015 star. צילום: עידו לביא

"החלק השני ;שמלות הred carpet,שמלות עם אמירה קלילה ולא מתאמצת, מרחפות כמעה, שמלות זורמות, מתנפנפות המשולבות גם הן באלמנטים וטכניקות מיוחדים במינם, בעיצוב חדשני וייחודי הבא לידי ביטוי בייחוד במחשופי הגב העמוקים והמיוחדים, המשולבים בבדים, ברקמות, בסרטי קישוט שונים המוטמעים והשזורים זה בזה.

"התוצאה-מראה קליל וזוהר עם טוויסט, והכל כאמור נתפר ונשזר בעבודות יד עם הקפדה לפרטי פרטים כיאה וכראוי לשמלת כלה".

מילות סיום: אנחנו נמשיך לראות גם בשנים הבאות את הרצון לניקיון ופרקטיות המתבטאים בבגדי גוף ומחטבים שמיוצרים בטכנולוגיות גבוהות המתכתבים עם עיצוב חדשני ואחר, כל מעצב כראות עיניו וחזונו כיצד הוא רואה בעיני רוחו את הכלה האולטימטיבית.

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל