שישה טרנדים בעיצוב שמלות כלה - 2014 menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

שישה טרנדים בעיצוב שמלות כלה

עד כלות - כתבת מגזין מתחתנים 2014

שמלות כלה
לא סתם הפכה שמלת הכלה לדובדבן (ולקצפת) שבמלאכת ההכנות לאירוע הגדול: מדובר בהזדמנות כמעט חד פעמית לעטות על הגוף קוטור אמיתי, כזה שכולל בדים משובחים, טקסטורות מיוחדות ואמירה אופנתית, מבלי להתפשר על סטייל. בניגוד לאופנה המהירה, השואבת את השראתה מטרנדים עונתיים ומהירים שתוך עונה או שתיים יפנו את מקומם לטרנד חדש - תחום שמלות הכלה נשען ברובו על מוטיבים על-זמניים, שיכולים להיות מתובלים מדי פעם ברעיונות חדשים, אך לרוב שומרים אמונים לקלאסיקות, שמחברות היטב בין ישן לחדש. הנה התרגום המקומי לטרנדים שלעולם יגרמו לאמא שלך להזיל דמעה.

1. פרחוני: ברכה בר און ואושידה 
צילום: גיא כושי ויריב פיין
 
מעצבת האופנה הוותיקה ברכה בר און חברה לריבה אושידה סמירה, שעמדה בעבר מאחורי אחד מעסקי הכלולות הידועים ביותר של דיזנגוף, והשתיים יצרו שיתוף פעולה מרענן, בעיקר כזה שכל כלה בעלת סטייל משובח רוצה לעטות על גופה. תחת השם Bar.On הן יוצרות שמלות מרגשות, אינטיליגנטיות ומושכות תשומת לב, שכוללת בדי שיפון נשפכים, משי ורקמות פרחים שמשולבות בבדים בעבודת יד – מוטיבים מוכרים שמקבלים טוויסט עכשווי, אורבני, קליל ורומנטי.


2. תחרה: ירון ברכה בצלאל - שמלות כלה וערב
צילום: שי יחזקאל
 
שמלת כלה בלי תחרה זה כמעט כמו חתונה בלי כתובה – שני דברים שהולכים יחד מהיום שבו למדו הגברים לכרוע ברך. גרייס קלי, קייט מידלטון וגם קייטי הולמס צעדו חופה בשמלות משולבות תחרה, שכן המוטיב הזה אף פעם לא יצא מהאופנה. למרות שמדובר בטרנד על-זמני יש להשתמש בו בחוכמה, כפי שעושה המעצב ירון ברכה בצלאל בשמלות בעלות קו קלאסי עם נגיעות וינטג', שכוללות שילובי תחרה בגוונים שונים ומשלבות אבני סברובסקי ופנינים. 


3. נפוח:  אליהב שאשון - שמלות כלה
צילום: יניב אדרי

"שמלות הקצפת" הן אולי השמלות המוכרות והוותיקות ביותר בז'אנר אופנת הכלות, ולעתים נדמה שהדרמטיות והפומפוזיות שלהן הן תכונות שעלולות לגלגל אותן בקלות במדרון חוסר הסטייל. אך הטרנד העל-זמני הזה, שכנראה מגיע מהפנטזיה הבסיסית של כולנו להרגיש ביום הכלולות כמו נסיכות מהאגדות, יכול בעזרת עיצוב משובח ומתוחכם להפוך ממאוס ומעורר גיחוך לנחשק ולמפגן של טעם טוב. עם הסטיילנג הנכון הוא קורא תיגר על המוכר ומעיד על הבנה גבוהה באופנה. מעצב האופנה אליהב שאשון לקח את הדרמטיות לכיוון הקוטור, עם שמלות מרובות בד שיוצר נפח אלגנטי ורומנטי, כזה שנעים להסתכל עליו וללא ספק נפלא ללבוש אותו. 


4. דרמטי: ג'ולי וינו - שמלות כלה וערב
צילום: אלכס ליפקין
 
הוא גדול מהחיים, דרמטי ולגמרי משדר "דיווה", וללא ספק מותיר אחריו לא רק הרבה בד, אלא גם רושם עז ומחיאות כפיים: השובל הוא זה שהופך שמלה לבלתי נשכחת. שמלה שמתהדרת בשובל אמנם תשמש לרוב לטקס החופה בלבד, שכן אין רחבת ריקודים גדולה מספיק כדי להכיל את כמויות הבד (או כלה שמוכנה שהאורחים ירקדו על שמלתה), אבל היא ללא ספק מייצרת את אפקט ה"וואו" שכל כלה מייחלת לו. שובל ראינו לא רק על נסיכות (האחרון שבהם הוחזק על ידי השושבינה פיפה מידלטון שגררה תגובות מפרגנות לא פחות מאחותה), אלא גם על אייקונות אופנה כמו קייט מוס, שהתהדרה בשמלה מעשה ידיו של ג'ון גליאנו. באינטרפרטציה הישראלית, ג'ולי וינו היא אחת שיודעת ליצור את האפקט המלכותי לא פחות טוב מאייקוני הקוטור בחו"ל, עם דגמים אלגנטיים ונשיים שעושים כבוד לאירוע, ושיהפכו אותך לכלה מרגשת במיוחד.


5. רומנטי: ענבל רביב ו Anya Fleet אניה פליט - מעצבת שמלות כלה
ענבל רביב. צילום: אלה אוזן

אניה פליט. צילום: רון קדמי

קיץ, חורף, סתיו או אביב – שמלות השרוולים הן כבר לא רק נחלתם של מזג האוויר או של שומרות המסורת, והן משדרות קלאסיות נוטפת סטייל. יש משהו בשרוולי המשי, השיפון או התחרה שמעניק לשמלה נופח מלכותי, גם אם גזרתה נקייה ולא כוללת נפחים, משחקי בד או אפליקציות מתוחכמות. המעצבת ענבל רביב מתרגמת את הלוק הקלאסי להלך הרוח הישראלי, עם שמלות רומנטיות בעלות שרוולים אווריריים, שבעזרת מחשוף הופכות לסקסיות מבלי לחשוף יותר מדי. לצדה נמצאת אניה פליט, שמעצבת שמלות אורבניות עם נגיעות וינטג' רומנטיות, שמשלבת גם היא בדגמיה את הטרנד. פליט יצרה העונה שמלת שרוולים לוהטת, שמשלבת מחשוף נועז ושובב שמעניק לשרוולים נפח דרמטי. 


6. נוצץ: סילביה ורסנו - עיצוב שמלות כלה וערב
צילום: רון קדמי

מי מאיתנו שרוצה קצת גלאם בערב הנוצץ של חייה, תשמח לדעת שהאפליקציות השונות, בדמות אבני סברובסקי, פנינים וסרטים בוהקים - תמיד יישארו באופנה, וכל שצריך הוא למצוא מעצב שיודע להפיק מהם מראה משובח ומסוגנן, כדי שלא יהפכו חלילה לקרקס של טעם רע. המעצבת סילביה ורסנו חובבת רקמות משולבות בחרוזים, סרטים, תחרות ואבני חן – אלמנטים שבקלות יגרמו לך לגנוב את ההצגה. ואם את אמיצה ומוכנה ללכת צעד אחד קדימה בכל מה שקשור לפאשן – את מוזמנת לשלב את הנוצץ הזה עם הטרנד החם בעולם הכלולות: החליפה. שילוב האבנים הטובות והתחרות על חליפה לא קונבנציונלית מבטיח לך לוק בלתי נשכח ומלא תעוזה.


הכתבה המלאה מופיעה במגזין מתחתנים 2014, עמוד 83 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה