על מי אתם מתלבטים ברשימת המוזמנים לחתונה? menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

ריקוד הנימוסין

איך הכל קשור לרשימת מוזמנים

המדריך לתכנון חתונה

הצעד הראשון בתכנון חתונה הוא רשימת האורחים, לפיה נקבעים גודל המקום והערכת מחיר ראשונית. בזמן שניסינו לגבש רשימה התחלתית, גיליתי שזה השלב בו השיקולים, הלבטים והסביבה מהדהדים ללא הרף. נתח מכובד מהרשימה תופסים האורחים של ההורים, החברות של סבתא, חברים של אחי, קרובי משפחה שהם יותר רחוקים מקרובים ואחד קובי, שלפני עשרים שנה ההורים הלכו לבר-המצווה שלו ולפי חוק הנימוסין הנצחי, הגיע תורנו להכיר תודה. בין לבין שוזרים כמה חברים שלנו מהעבודה, לימודים, חברים משותפים, חברי ילדות, ואז מגיעים לקבוצות, שההתלבטות לגביהן חובטת את הדעת עד שניה מהוצאת ההזמנות. או אז מתחיל ריקוד הנימוסין.  

tipbox

הקריטריונים להזמנה ברורים בערך כמו המערב הפרוע. רפרוף ראשוני בחברי הפייסבוק שלי וברשימת אנשי הקשר בפלאפון הניב רשימה מכובדת, ובניסיון להתחמק מסיבוב נוסף על הרחבה המנומסת [לפחות במידת מה] ולארגן קצת את המחשבות, כתבת רשימה של הקבוצות שאף אחד אף פעם לא יודע אם להזמין:

• ״החברות מהצבא״ - לפני שנה בערך, מישהי הזמינה אותי לחתונה שלה אחרי חמש שנים שלא היינו בקשר. מיותר לציין שלא הלכתי, כי חמש שנים איז אה לונג טיים אגו. לא רואה טעם בהזמנות מסוג כזה. האחווה שנרקמה בצבא הייתה אדירה [ואני לא מדברת על החלבה הצבאית], אבל לטס פייס איט - אם שתינו לא תחזקנו אותה, כנראה שזה לא יכול להתקיים מחוץ למסגרת המנדטורית.  

• ״הצ'ילבאדי״ – החברה הקשה. זאת שנורא רוצה לשמוח בשבילך אבל אפשר לראות בבירור שיותר מזה, היא ממש רוצה לחנוק אותך. היא יודעת להיות שם כשרע ומר לך, ואין ספק שזה עומד לזכותה - אבל להיות חברה פירושו גם להיות מסוגלת לשמוח עבור חברה שלך, לא רק לחייך אליה בחכמה כשאת אומללה.

• ״חברי פייסבוק״ – המעמד המשמח מתהדר ברצון אוקוורד למדי: להזמין כל מי שטורח ליזום ״היי״ בצ׳אט, מתמיד בתגובות אוהדות עם סימני קריאה, מפרגן בלייקים והמחמאה האולטימטיבית, שיירים. אנחנו כבר חברים של ממש, אתם חושבים. אתם יכולים לדמיין אתכם בסלפי-חופה; הם נראים בדיוק כמו בתמונת הפרופיל שלכם, אותה לא החליפו בשנתיים שאתם בקשר פייסבוקי.

• ״הדודים מאמריקה״ - שוב עולה שאלת הטעם בהזמנה שכזאת. ספוילר: בסופו של דבר, מזמינים אותם. למה זה משמעותי? העלויות מחושבות לפי רשימת אורחים מקסימלית. נכון, אתם מזמינים מתוך נימוס ובונים על זה שהם לא יבואו, אבל יש סיכוי שהם ינחתו ב״ארטס יזרעאל״ ויתפיחו לכם את הווניו. מצד שני, לא נעים; מה שמחזיר אותנו לספוילר לעיל.  

אם זה היה תלוי בי, הייתי פחות מנומסת ממה שאני; בחיים, לא רק בחתונה. נימוסין הם נר לרגליי, אני חושבת שאם כולנו היינו מקפידים עליהם קצת יותר היה נעים לחיות כאן, אבל יש פעמים שהנימוסין מתעוותים ל״לא נעים״. במקום מערכת מסודרת, הם הופכים לריקוד והזמנה לאירוע כל כך מיוחד, יחיד ומשמח הופכת לחסרת משמעות. עם כל הכבוד לריקוד הנימוסין, הריקוד הראשון שלי שמור למישהו מיוחד ומשמעותי מאוד.

קרדיט: סתיו מילוא, הפוסט במסגרת שיתוף הפעולה עם אתר "מה וזה"

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה