מתנה לאורחים בחתונה - צנצנות ריבה menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

סיום בטעם טוב

DIY מתנות לאורחים - כתבת מגזין oh la la

הפקת אירוע

כדי להיפרד מהאורחים עם מתנת תודה שתיזכר באמת, למה שלא תעשו אותה בעצמכם (או אפילו - בעזרתם?) רעיון מקורי הוא להעניק מתנות לאורחים בחתונה עם טעם טוב - כמו ריבה, תבלינים או מאפה שהכנתם וארזתם באופן אישי.
המשך לכתבת  סיום בטעם טוב, מגזין oh la la עמ' 208, מהדורת קיץ 2013

מתנה לאורחים בחתונה

סטיילינג: תמר מרקוביץ'

צילום: אלה אוזן

מתנות פרידה הן הדרך האולטימטיבית להודות לאורחים על הכבוד שבנוכחותם (בכל זאת הם יצאו מוקדם מהעבודה, אולי דאגו לבייביסיטר, עמדו שעות בפקקים, השאירו צ'ק נאה...) וזו גם דרך נעימה להשאיר משהו אצלם, זיכרון מאירוע קסום ומרגש.

לפני שנה נכחתי בחתונה מלאת חן שנערכה בגן אירועים שכבר הוזמנתי אליו פעמיים בעבר. הגן ממוקם בתוך פרדס תפוזים. בכל אחת מהחתונות נהניתי, וכל אחת מהן עוצבה קצת אחרת וקיבלה אופי שונה, ובאחרונה שבהן, לפני שנה, היתה אווירה כפרית מתוקה להפליא. אלא שהדבר שגרם לי לצאת מגדרי ולזכור כאורחת את החתונה הזו מכל החתונות היתה המזכרות לאורחים - צנצנת ריבת תפוזים מלאת אופי שנשאה את שמי וחיכתה בנחת לצד שפע צנצנות נוספות בגדלים שונים, עטופות בד תחרה כפרית וקשור בסרט, כולן נושאות את שמות שאר האורחים. אפילו בחיפוש הצנצנת האישית שלי היה אלמנט נעים, כשעיני עוברות על שמות רבים אחרים שאני מכירה ואוהבת.
יצרתי קשר עם בעלת השמחה וגיליתי שעל הרעיון המקסים אחראית מעצבת האירועים קים ביולו. "הצנצות מתכתבות עם האירוע עצמו" אומרת קים "היתה חתונה שעיצבנו בחוות התבלינים ובה חילקנו תבלינים בצנצנת, זה היה מקסים עם כל הצבעים. היה לי זוג מים המלח שבחר לחלק מלח ים בצנצנות  אישיות. אבל אפשר להישען על כל רעיון כמעט, המתנות יכולות להתכתב עם עונת השנה (שוקו ומרשמלו בחתונת חורף למשל) או עם העיצוב של מרכז השולחן. וגם העיצוב של הצנצנת יהיה תלוי באופי ובעיצוב של האירוע כולו." 

ובעצם ניתן להכין את הצנצנות האלו לבד בבית, לא?

אולי לא כל כך לבד" היא צוחקת "תלוי בכמות האורחים אני מניחה. אבל זה אחלה דבר לעשות עם המשפחה או עם חברים. כיף נורא. כל אחד יכול להכין צנצנת מגניבה, ובעלות מזערית. זה רק עניין של יצירתיות בבחירת החומרים והתוכן. בכל מקרה האופי האישי של המתנות האלו הוא הקסם שלהן, וגם כאשר אני מכינה אותן עבור זוגות אני מכינה אותן בעבודת יד.

על מה חשוב לחשוב כשבוחרים את תוכן הצנצנת, מבחינה פרקטית?

אני אוהבת שגם התוכן הוא מתנה שימושית. גם צדפים בחתונה בים זה יפה, אבל כדאי לחשוב על מתנה שגם אפשר להשתמש בה כמו מלחי אמבט או מאכלים מסוימים, אבל מהסוג שבאמת יכול להישמר לאורך זמן כמו ריבה או פאדג' שוקולד או תבלינים. לא הייתי בוחרת במזון עם תאריך תפוגה קצר או משהו שיכול לדעוך בצנצנת סגורה, כי אחרי הכל זה סוג של מזכרת"

וכמה עולה להכין צנצנת כזו?

"זה מאוד תלוי בחומרים ובתוכן. אבל אפשר להנמיך עלויות בצורה משמעותית אם משתמשים במה שיש בבית. למשל, אם ביום שבו מכריזים על האירוסין מתחילים לשמור צנצנות זכוכית ומבקשים גם מכל החברים והקרובים לאסוף בשבילכם- גם תחסכו 8-15 שקלים לצנצנת וגם לאורחים שלכם בטח יהיה חיוך על הפנים כשיגלו את מדף הצנצנות בסוף האירוע. הם יבינו את הבקשה המוזרה שלכם וזו סגירת מעגל חמודה. בסך הכל זה חלק מהעניין של להכין לבד- הכל הרבה יותר אישי".

מתנות לאורחים צנצנת ריבה

איך עושים? בואו לצפות גם בוידאו

1. אוספים צנצנות / כדי להסיר את המדבקות המקוריות יש להשרות את הצנצנת במים חמים.

2. מכינים ריבת תפוזים/ המצרכים: 1 ק"ג תפוזים עם קליפה עבה, 750 גרם סוכר ,
 2
כפות מיץ לימון,1 כוס מים. 
אופן הכנה: שוטפים היטב את התפוזים. מבשלים את התפוזים בקליפתם (אפשר גם ללא קליפה, אך מתקבל טעם אחר) בסיר עם מים רותחים עד לריכוך. מסננים את התפוזים לחצי ואז לרצועות או לקוביות בגודל בינוני. מבשלים את הסוכר וכוס מים בסיר גדול ובוחשים עד שהסוכר נמס. מוסיפים את התפוזים ואת מיץ הלימון ומביאים לרתיחה. מסירים אץ הקצף, מנמיכים את האש וממשיכים לבשל, תוך בחישה ושמירה על בעבוע עדין, עד שהריבה מתעבה. כשהריבה מתקררת, מוזגים לצנצנות זכוכית מעוקרות ואוטמים היטב.

מזכרות מקוריות לאורחים בחתונה

3. מעטרים את הצנצנות/ חותכים ריבועים קטנים מבד (אנחנו בחרנו בתחרות או בסרט סאטן בחנויות היצירה והסידקית). חותכים קרטונים למלבנים, שעליהם כתובים את התוכן הרצוי ( שמות בני הזוג, שם האורח, התאריך וכו'), אפשר בעט שחור פשוט. 

צנצנת ריבה מזכרת לחתונה

4. ממלאים וסוגרים/ ממלאים
את הצנצנות בריבה וסוגרים. מניחים כל ריבוע בד על  מכסה הצנצנת הסגורה וקושרים בחוט או בסרט. אפשר גם להשתמש בגומייה משרדית להידוק ראשוני. משחילים את התג על החוט ששימש לסגירת הצנצנת.

עיצוב המתנה לאורחים בחתונה

מאת: תמר מרקוביץ
תודה לקים ביולו מ'קים עיצוב אירועים'

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה