פרח של כלה - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

פרח של כלה

זר הוא לא רק פרחים

הפקת אירוע

איך בוחרים זר כלה? מה מתאים לכלות גבוהות? מה לגן? ולשישי בצהריים? מתי בכלל מזמינים זר? ומתי אוספים? למה כדאי לשלב בזר הממתקים גם פרחים? וגם על זרים שהם אקסוסריס (מישהו אמר שמשייה?). כל מה שרציתם לדעת על בחירת זרי כלה

 שוק זרי הכלה פורח היום יותר מתמיד. אמנם הבוקט הקלאסי הוא זר ורדים לבנים, אבל כמגוון סוגי הפרחים כך גם סוגי הזרים ובקיץ 2012 כל כלה יכולה לצעוד חופה עם זר (וחתן) חלומותיה.

אז מה צריך לדעת כשבוחרים את הזר? נדב עטיה, מנכ"ל ומייסד סטודיו אנד ג'וי העוסק בשזירה וביצירת חבילות שי, נותן לנו טיפים.
עיצוב סטודיו אנד ג'וי. צילום: נדב עטיה

פרטים טכניים

מתי להזמין - כדי להימנע ממצב שבו אתם מתפשרים על מה שיש בחנות, מומלץ להזמין את הזר לפחות שבועיים מראש. כך, אם הפרח שרציתם לא נמצא כרגע במלאי, בפרק זמן זה ניתן להזמינו מחו"ל. בנוסף, גם אם הפרח נמצא בארץ, חשוב להיערך מראש כדי שרמת הפתיחה שלו תהיה בשיאה ביום החתונה. "יש חשיבות גדולה לרמת הבשלות של הפרח, אם מזמינים יום לפני לא תמיד הפרח בשיאו וזר כלה ראוי ורצוי שיהיה בשיאו כדי שייתן את כל היופי שלו".

בקשות מיוחדות - לא תמיד המקום שממנו מזמינים את הזר מסיר את האבקנים, לכן בקשו מפורשות שיסירו אותם מהזר שלכם (במיוחד אם בחרתם בשושן צחור ובליליות), כיוון שהללו מלכלכים את הבגדים.

טיימינג האיסוף - ביום החתונה לחתן יש לא מעט משימות (קישוט האוטו, ארוחה עם חברים ולפעמים גם פינוק בספא), אבל ממש לא כדאי שהוא יסמן וי כבר בשמונה וחצי בבוקר על משימת איסוף הזר. תארו לעצמכם מה קורה לזר פרחים ברכב סגור עם טמפרטורה של 50-60 מעלות במשך שעה אחת. היום רוב הזרים לא מגיעים על מיקרופון (ספוג ספוג במים), לכן את הזר מוטב לאסוף כמה שיותר סמוך למפגש עם הכלה, ואם אין לכם ברירה ואתם צריכים לאסוף אותו עוד קודם, שמרו עליו בחדר ממוזג והניחו את הגבעולים בכלי עם מעט מים.
עיצוב: סטודיו אנד ג'וי. צילום: נדב עטיה 

עתה בחרתנו

בעת ובעונה אחת - כדאי להתאים את העונה שבה אתם מתחתנים לסוגי הפרחים הפורחים בה. מעבר לזמינות במלאי, בתמונות החתונה שיישארו איתכם הפרח יגלה בלי מילים מתי התחתנתם, כך למשל, טוליפ מתאים מאוד לזר של כלה שמתחתנת בחורף ואם אתם מתחתנים בשיא הקיץ, מוטב שתוותרו על הוורדים שרגישים לחום ותלכו על פרחים עמידים יותר דוגמת שושן צחור. 

בהתאם לכלה - את הזר יש לבחור בהתאם לאופי הכלה (האם היא עדינה ושקטה או דווקא מתבלטת), לשמלה (קלאסית?נפוחה? וינטג'?) ולגובה הכלה (לכלות שאינן גבוהות מתאימים זרים קטנים יותר, ולגבוהות-נשפכים).

הפרח בגני - זר הכלה גם צריך להתחשב במקום האירוע, כך למשל, לחתונות גן יתאים יותר זר כפרי ופחות אלגנטי.

משחק הצבעים - עדיין הצבע השולט הוא הלבן. מפעם לפעם ומעונה לעונה יש צבעים מבוקשים יותר. אחרי הלבן נמצא את הצבעים הבאים: אדום (צבע רומנטי ונראה טוב בתמונות), אפרסק, שמנת, פנינה, צבעי פסטל וסגול לילך (בעיקר כלות הוליסטיות). יש גם כלות שנמשכות לצבעים יותר אגרסיביים כמו זהב (מבקשות שיצבעו את הפרחים), ורוד כהה וחציל.

התוספת שתופסת- הרצון לצאת מהזר הסטנדרטי הוליד דקורציות מיוחדות שאפשר להוסיף לזר- אבנים, חרוזים, פנינים ומה לא (סלסילות לרוב מתאימות לשושבינות). שימו לב שהתוספות משתלבות עם שמלת הכלה.

 

אם את רוצה מתוק/ מותק של זר

מי שרוצה מתוק יכולה ללכת על זר שעשוי רק ממתקים, אבל זר שמשלב ממתקים ופרחים טריים גם יחד ישמור על המראה הכלתי. "כשהתחתנתי לא רציתי זר כלה רגיל", נזכרת שני כהן, בעלים ומעצבת ראשית מ- sugar-rush- אירועים מתוקים, "בגלל שאני מאוד אוהבת ממתקים, הכנתי לי זר כלה עם ממתקים וככה הכל התגלגל".
עיצוב: suger rush

בנוסף לשמירה על המראה הכלתי, הזר המשולב משדר גם שובביות ושמחה, "יש בו טריקיות. אנשים באים לראות את הזר של הכלה ופתאום רואים את כל הממתקים וזה מעורר התלהבות וחיוך על הפנים".

הממתקים שבהם שני משתמשת הם בעיקר סוכריות צבעוניות וממגוון סוגים- סוכריות גומי, סוכריות על מקל, ליקרץ, מרשמלו ושות'. שוקולד לא תראו כאן, טוב אתם יודעים מה קורה לו בחום. הסוכריות בניגוד אליו, עמידות במזג האוויר בארצנו (מובן שלא כדאי לבשל את הזר ברכב סגור ולא ממוזג אלא להקפיד על תנאים אופטימליים בדומה להמלצות לזר פרחים סטנדרטי).
עיצוב: suger rush

תהליך הרכבת הזר נעשה ביחד עם הכלה והחתן, "בדרך כלל הכלות רוצות להתאים את הצבעים לעניבת החתן, לחופה ולעיצוב המקום", וכדי לשמור על הטריות, מכינים אותו ממש ביום החתונה ומומלץ לחתן לאספו בסמוך לפגישתו עם הכלה.

לאילו כלות הזר מתאים?

"בתחילת הפעילות בעסק, היו מגיעות הכלות הנישתיות, המאוד מיוחדות, שרצו משהו שונה, וגם החתונה נראתה שונה משאר החתונות זה לא היה רק הזר, אבל עם השנים זה נהיה יותר מקובל ובאות כלות שמתחתנות בחתונה רגילה לחלוטין שרוצות את הטוויסט אבל עדיין מחפשות את המראה הכלתי הקלאסי".

 

מישהו אמר אקססוריס?
עיצוב: טלי עזריה

ואם לא מתחשק לכן להחזיק ביד זר סטנדרטי, טלי עזריה, אמנות וסטיילינג בפרחים, תעצב לכן זר מלא שיק וסטייל. לתפיסתה, לא מדובר רק בזר פרחים אלה באקססוריס של ממש שנועד להשלים את הלוק הסופי של הכלה. "אני משתדלת להוציא מהסטודיו דברים ייחודים, לא פרחים סטנדרטיים", היא אומרת, "גם אם יש כלה שרוצה להחזיק בוקט אז אני תמיד נותנת טאצ' אחר".
עיצוב: טלי עזריה

עזריה משתמשת בפרחים טריים אלא אם ישנה בקשה לפרחי משי (כדי שתישאר מזכרת), וכמו כל זר, היא מתאימה את הזרים לאופי השמלה, לגובה הכלה וללוקשיין.

כך למשל, כלות שמתחתנות גן אירועים, יכולות לקבל את האורחים כשהן מסתובבת עם שמשיית פרחים (מתאים במיוחד לחתונות גן בשישי בצהריים), כלות שרוצה לעשות כניסה מיוחדת יכולות להיכנס עם מניפת פרחים, כלות שרוצות ידיים חופשיות יכולות ללכת על צמיד מפרחים או על כדור פרחים שנתלה ישירות על פרק כף היד ואפילו תוכלו למצוא כאן גם זר בצורת תיק ואף תיק פרחים של ממש שניתן לאפסן בו את הפלאפון, האודם ואת כל הפיצ'פקעס שהכלה זקוקה להם ביום מיוחד זה. "התיקים הם ממש להיט באירופה וביפן. היום באירופה אפילו לוקחים את התיקים גם לשושבינות של הכלה, הן הולכות עם שמלה באותו גוון ובמקום זרים הן מחזיקות תיקים מפרחים".
עיצוב: טלי עזריה

גם כאן לשם שמירה על הטריות, הזרים נשזרים ביום החתונה ומומלץ לאסוף אותם כמה שיותר מאוחר (לפני שאוספים את הכלה). עד לרגע האיסוף הם נשמרים בקירור.

לאילו כלות הזרים מתאימים?

"לכלות אורבניות שמחפשות משהו עכשווי ואחר ולא להיראות כמו כולם".

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה