מרימה גבה - איפור, שיער ולייף סטייל - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מרימה גבה

סודות עיצוב הגבות

איפור, שיער ולייף סטייל

הפנים הן כרטיס הביקור שלך, ובאירוע מונצח מכל הזוויות האפשריות כמו חתונה, תרצי כמובן שהן ייראו במיטבן. אחד השלבים בדרך לכרטיס הביקור המושלם עובר אצל מעצב הגבות, שיעניק לעינייך את המסגרת האידיאלית. על חודה של פינצטה

eyebrow1.jpg"עיצוב גבות זה כמו גיאומטריה. לוקחים שני קווים ומתחילים לשחק איתם. כשמרימים את הזווית - מתקבל משולש, וכשמורידים אותה - נוצר קו מעוגל", מנדב מעצב הגבות לב אבשלום, המוכר יותר בכינויו טייגר, את הפילוסופיה שמאחורי הפינצטה.
טייגר מעיד על עצמו שהוא "פשוט אוהב גבות". זה התחיל אצלו מתחביב, שהתפתח למקצוע: "הייתי ספר, ובזמן הפנוי מהמספרה הייתי מסדר גבות ללקוחות. לאט לאט התהפכו היוצרות, ועכשיו אני מעצב שיער כתחביב, וגבות כמקצוע". במספרה בה הוא עובד, בכיכר המדינה, טייגר מעצב גבות ועושה איפור קבוע.

מהי החשיבות של סידור גבות?
"כפי שחשוב איך נראות השפתיים והעיניים, חשוב לא פחות איך נראות הגבות. הגבות הן זוויות המשפיעות על ומושפעות מזוויות הפנים האחרות. כשהגבה יפה ומשתלבת היטב במבנה הפנים, היא מיפה את הפנים; באותה מידה, גבה שלא עשויה טוב יכולה לכער את הפנים".
כיצד מתאימים את צורת הגבה למבנה הפנים?
"ראשית בודקים מה אפשר להוציא מהגבה עצמה. אחר כך בוחנים מה מתאים יותר לצורת העין, ואיך אפשר לשפר אותה באמצעות עיצוב הגבה: בעין שקועה, למשל, צריך להרים את הגבה כמה שיותר, ואסור לעצב גבה משולשת, כי היא תגרום לעיניים להיראות שקועות אף יותר.

"בהמשך, מתייחסים למבנה הפנים. למשל, אם הלסת רחבה, גבות משולשות ירחיבו וידגישו אותה, לכן עדיף לבחור במראה מאורך ומעודן, שידגיש את עצמות הלחיים. גם לפנים ארוכות לא מתאימות גבות משולשות.

"חשוב שגם עובי הגבות ישתלב במבנה הפנים: גבה דקה לתווי פנים בולטים תיבלע ולא ישימו לב אליה - ובלי גבה הפנים ייראו חסרות מסגרת; מאידך, לפנים קטנות ובובתיות לא תתאים גבה עבה וטבעית, כי היא תעשה אותן גסות, ולכן כדאי שבמקרה כזה הגבה תהיה מעודנת.

"לבסוף, מנסים להתאים את הגבה לאישיות. יש הרבה דברים שהגבה יכולה לומר על האדם. למשל, אם הבחורה ביצ'ית, היא תוכל להדגיש זאת באמצעות גבה חדה, משולשת, הפונה לכיוון האמצע, המקנה לפנים מראה קצת רע. לעומת זאת, כדי לרכך את מבנה הפנים דרושה גבה עגולה, מעוצבת בקשת. ושוב, זה תלוי במראה העין".

טייגר אחראי לגבותיהן של כמה ידועניות נוצצות, ביניהן יעל בר זוהר, גלית גוטמן ועינת ארליך. "ליעל בר זוהר, למשל, יש גבה קצרה באופן טבעי, לכן בעיצוב הגבה שלה אני יוצר אשליה של אורך", הוא מגלה סודות מאחורי הקלעים. "לגלית גוטמן אני מעצב גבה דקה ומעודנת, מעט משולשת".
מהו סדר הפעולות בעיצוב גבות?
"לאחר שאני מתבונן בגבות, בעיניים ובמבנה הפנים, ומחליט על העיצוב המתאים, אני בוחר על איזו גבה להתחיל לעבוד. כמו כל איבר זוגי בגוף, באופן טבעי גם הגבות אינן שוות זו לזו. אני מתחיל לעבוד על הגבה הפחות יפה והיותר בעייתית, כדי להוציא ממנה את המקסימום, וכמובן עובד כל הזמן ביחס לגבה השנייה, כי חשוב שהגבות ייצאו כמה שיותר סימטריות. ככל שהגבות יהיו יותר סימטריות, גם הפנים ייראו יותר שוות, וכך, אפילו אם למישהי יש עיניים לא שוות באופן בולט - עיצוב הגבות בצורה שווה יוכל ליצור אשליה של עיניים שוות.

"במהלך העבודה, אני קודם כל מעצב את הצורה הרצויה לגבה ורק אחר כך מנקה אותה, כי אם מנקים קודם, העיצוב עלול לצאת לא אחיד".

 tipbox

גבות זה לא בגד
"הגבות", מסביר טייגר, "מתחלקות למספר סוגים: המקרה האידיאלי ביותר הוא של גבות מלאות ועבות, כי אפשר לעצב אותן בלי הגבלה. כאמור, כדאי להתאים את העיצוב למבנה הפנים, אך בגבות כאלה יש יותר אפשרויות משחק ויצירה.
"סוג אחר הוא גבות דלילות וקצרות, ובעיצובן חשוב לא לדקק אותן עוד יותר - כי גבה דקיקה נראית בפועל מחצית ממה שהיא באמת, ואם מדקקים אותה - היא כמעט תיעלם. במקרים מסוימים ניתן למלא גבה כזאת באיפור קבוע, ואז חשוב שהאיפור הקבוע ייראה טבעי ככל האפשר.
"ישנן גבות בעלות צמיחה הפוכה, ובמקרה כזה אסור לתלוש את כל השערות שגדלות הפוך, כי אז עלולה להישאר חצי גבה. כפתרון ניתן לתלוש או לגזור רק את השערות שקופצות יותר מדי, אך זה תלוי במקרה וקשה לומר באופן גורף.
"גבה בעייתית נוספת היא גבה יורדת, המכונה 'גבה בוכה'. בגבה כזו, הקטע העליון ביותר הוא זה הקרוב לאף, וממנו היא בנויה בזווית כלפי מטה. צריך לשחק איתה בזוויות מסוימות כדי לתת אשליה של גבה מורמת, או להוסיף איפור קבוע, אך כזה שייראה טבעי".

מסדרות את הפנים
לכלות ממליץ טייגר להגיע לעיצוב הגבות יומיים-שלושה לפני החתונה. זה אומנם תלוי בקצב הצמיחה של הגבה, אך הוא לא ממליץ לדחות את העיצוב לרגע האחרון, כמו גם לא להקדימו יותר מדי: "ביום החתונה עצמו לא מומלץ לעשות גבות, כי האזור עלול להיות אדמומי, או חלילה אם המעצב עובד לא נכון – הוא עלול לפצוע את האזור; שבוע לפני החתונה זה מוקדם מדי, כי כעבור שבוע הגבה רק מתחילה לגדול, ועדיין קשה לנקות אותה לגמרי".
באיזו תדירות מומלץ לסדר גבות?
"התדירות האידיאלית ביותר לסידור גבות היא אחת לשבועיים, ביום קבוע - זאת אם את הולכת למעצב מקצועי. אם את עושה זאת בעצמך, שמרי על תדירות של פעם בשבוע, משום שאחרי שבועיים העיצוב מתחיל לאבד פרופורציות וקשה לראות את הקווים של הגבה, והסיכוי לקלקל את העיצוב המקורי גבוה יותר. אפשר ללכת לעצב גבות אצל איש מקצוע אחת לכמה חודשים, ובאופן שוטף לשמור על הקו לבד".


מתוך קטלוג "מתחתנים"


כתבות נוספות שיעניינו אותך

צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות