חתונה בפעם השנייה menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מתחתנים! בפעם השנייה...

כיצד זה שונה מהפעם הראשונה?

הפקת אירוע

חתונה שנייה הפכה לסיפור די נפוץ. ולחשוב שרק חמש או עשר שנים קודם לכן עמדתם בדיוק באותה הנקודה...
איך מתכננים חתונה שנייה? אנחנו יצאנו לבדוק מה, אם בכלל, ההבדל בין הפעם השנייה לראשונה. חזרנו עם כמה תובנות!

כאשר התבקשתי לכתוב על הנושא אצתי רצתי לחברה טובה שכבר הספיקה לחגוג בגדול בפעם השנייה. אין חכם כבעל ניסיון, חשבתי לי והתחלתי לשאול מהם השינויים הגדולים בין הערב הראשון לשני. ציפיתי לשמוע הרצאות ארוכות או לפחות לקחים גדולים מהפעם הראשונה, במקום, הייתי עדה למונולוג די מרתק.

מבקשים משהו אינטימי יותר
חברתי ענת לא הפריכה את המיתוס וטענה כי זוגות
מתחתנים בפעם השנייה "רוצים משהו יותר אינטימי אבל ממש לא צנוע". כמי שהייתה בחתונה הראשונה (והשנייה) שלה שמתי לב לרוגע עליו דיברה. היא סיפרה שבעל האולם טען כי זוגות בסיבוב שני מגיעים אליו מבוססים יותר, מבוגרים יותר, עם "חשיבה פרקטית" יותר. כלל בעלי המקצוע של החגיגה כמו ה-DJ, הצלם, קייטרינג והמעצבת כוונו להעניק תחושה משפחתית חמה ומסיבה "שתספק לאורחים תחושה של בית מפואר". במקרה זה ענת הלכה על חתונת שישי בצהריים, מעין אירוע שכלל כמות מוזמנים שלא עלתה על 150. בחיר ליבה, שבשבילו הייתה זו חתונתו הראשונה הוא בעל מקצוע חופשי. ענת סיפרה שרוב הזוגות המעורבים (פעם שנייה ופעם ראשונה) מצליחים להגיע לעמק השווה ובסופו של דבר הולכים (לרוב) עם הכלה.

מי מתמודד עם הכסף?
היא סיפרה שהדבר הראשון שהיא ויתרה עליו ואחד הלקחים החשובים הוא ההתעסקות עם התשלום. בפעם הראשונה שלה ענת והאקס המיתולוגי טיפלו בכלל התשלומים לבעלי המקצוע בסוף ובמהלך הערב הגדול. כך, למשל, הרב ועוד מספר לא קטן של עצמאים שעמדו בתור. לטענתה הדקות הארוכות האלה היו מיותרות והיא שמחה להאציל את הסמכות הזו לאחד החברים "שיטפל בכל כאב הראש", כי בערב החתונה, לדבריה, הזוג לא אמור לסדר את עניין התשלומים. עדיף לבקש מחבר או מבן משפחה לסגור את כל הפינות האלה "שרק מעיקות ומוציאות מהשמחה".

המבט על הקייטרינג קיבל גם הוא מטמורפוזה לא קטנה. ענת סיפרה שדווקא בכיוון הזה היא ובחיר ליבה ביקשו להשקיע מעט יותר "היו לנו הרבה פחות מוזמנים מהפעם הראשונה ורצינו להעניק לאורחים שלנו מנות מושקעות וטעימות". את חתונתה השנייה היא ערכה בנמל תל אביב, בארקה, ביום שישי בשעות הצהריים מה שהעניק לאירוע כולו אווירה רומנטית מופלאה.

עשינו זאת שוב...

של מי הילד הזה?
 ענת סיפרה עוד שהילדים לקחו חלק בחתונה. בפעם הראשונה מן הסתם לא היה שום עולל בתמונה אולם עכשיו, עם ילד בן 6, שהיה עד לכל התכנון המקדים, הכרח היה לשתף את אותו בחגיגה. כעדה אני יכולה לספר שאותו עולל חמוד היה שותף להחלטות לא פשוטות. הזוג המאושר דאג לקחת אותו לטעימות וביקש מהצלמת לתעד אותו "כל הזמן". זאת ועוד, במהלך החתונה הזוג המאושר מצא לעצמו זמן להציף את הקטן בשאלות בסגנון "הכל בסדר?" או "כיף לך?". הקטן מצידו הרגיע את הוריו וחלק את היום המיוחד הזה איתנו ועם דוכן המתוקים.

חומר למחשבה:

· במידה ויש ילדים שתפו אותם בתהליך, הפרידה הראשונה הייתה מספיק קשה ואף אחד מהם לא יתנגד לשינוי מרענן.

· בקשו ממישהו לטפל בעניין הכספים, אתם ממש לא רוצים לעשות את זה.

· כוונו לאווירה רומנטית יותר.

· כוונו למוזיקה שמחה ואינטימית יחד. קצת ריקודים וקצת רומנטיקה הם סוד להצלחה.

· אל תשתוללו עם שמלה (הראשונה של ענת עדיין מנוילנת בארון).

· הכי חשוב - אל תוותרו על השמחה, אמנם מדובר בפעם שנייה אבל סוד הקסם והאושר ממש לא נעלמים.

באדיבות
ארקה


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג